;
coinex

فروش تسلا مدل 3 در هفته اول به 14 میلیارد دلار رسید

فروش تسلا مدل 3 ، تنها بعد از یک هفته که از معرفی آن می گذرد به 14 میلیارد دلار رسیده است.

فروش تسلا مدل 3 ، تنها بعد از یک هفته که از معرفی آن می گذرد به 14 میلیارد دلار رسیده است.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا موتورز، هفته ی گذشته اولین ماشین تولید عمده ی خود را معرفی کرد؛ و علیرغم اینکه تسلا مدل 3 در سال 2017 آماده ی عرضه خواهد بود، هزاران نفر با پرداخت 1000 دلار، این ماشین را پیش خرید کرده اند.

طبق اخبار منتشر شده، فروش تسلا مدل 3 به 14 میلیارد دلار، یعنی 325000 واحد ماشین رسیده است. لازم به ذکر است که این مقدار تنها با پرداخت مبلغ 1000 دلار جمع آوری شده؛ و این احتمال وجود دارد که تا زمان عرضه ی تسلا مدل 3، بسیاری از افراد پیش خرید خود را کنسل کرده و یا لغو کنند. در هر صورت، 325 میلیون دلار در سفارش محصولی جمع آوری شده که اساسا هنوز وجود ندارد.

ایلان ماسک، این خبر را روز هفتم آوریل در توییتر خود منتشر کرد: “بیش از 325000 ماشین و 14 میلیارد دلار در هفته ی اول. تنها 5%، حداکثر 2 ماشین سفارش داده اند.” می توان گفت که تسلا، رقم 115 میلیون دلار را در شب رونمایی به دست آورد؛ چرا که در روز اول رقم 7.5 میلیارد و تا روز سوم به رقم 10 میلیارد دلار دست یافته بود.

در این گزارش از تعداد پیش خرید های واقعی حرفی زده نمی شود، به همین دلیل لازم است که بیانیه های ایلان ماسک، با کمی شک و تردید بیان شوند. تسلا مدل 3 با قیمت نهایی 35000 دلار به فروش می رسد، بنابراین این مدل هنوز رسما فروخته نشده است. با این اوصاف، این اعداد و ارقام بسیار باورنکردنی هستند. به گزارش جان ولکر از Green Car Reports: “تمام این سفارش ها به خرید نهایی نمی رسند. اما اگر حداقل نیمی از آنها، یعنی 150000 واحد به مرحله ی فروش نهایی برسد، فروش تسلا مدل 3 بیش از سایر ماشین های الکتریکی کمپانی های جنرال موتورز، تویوتا، فورد، بی ام دبلیو و گروه فولکس واگن، در مدت زمان 5 سال، خواهد بود. تنها کمپانی نیسان، با فروش بیش از 200000 ماشین، به این رقم دست یافته است.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: venturebeat


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر