;
coinex

گوگل در مقابل جمع آوری اطلاعات شما چه چیزی ارائه می دهد؟

 جمع آوری اطلاعات شما توسط غول های بزرگ تکنولوژی، برای ارائه ی خدمات و نیاز مندی ها به شما، انجام می شود که این موضوع برای بسیاری از افراد، خوشایند نیست.

جمع آوری اطلاعات شما توسط غول های بزرگ تکنولوژی، برای ارائه ی خدمات و نیاز مندی ها به شما، انجام می شود که این موضوع برای بسیاری از افراد، خوشایند نیست. گوگل یک برنامه به نام گوگل نو دارد، که از جمع آوری اطلاعات مکانی، ایمیل ها، جستجوهای وب و غیره برای دانستن در مورد شما، استفاده می کند.

 مجموعه ی انبوهی از اطلاعات، به دلیل حس حفظ حریم خصوصی، نا بجا به نظر می رسد. اما به اعتقاد یکی از محبوب ترین تفسیر کننده ی تکنولوژی در اینترنت، مارکز برانلی، این خوب است که گوگل و دیگر غول های فناوری اطلاعات شما را جمع آوری کنند، فقط تا زمانی که  این داده ها در راه درست استفاده شود.

چرا؟

برونلی توضیح  می دهد که “گوگل نو” می داند که او به کلاس می رود حتی زمان و مکان روزانه کلاس او را می داند. بنابراین، گوگل موقعیت مکان برانلی را هر روز توسط ردیابی مکان GPS گوشیو جمع آوری داده های دیگر، می یابد، همه ی این ها در حالی اتفاق می افتد که برونلی واقعا متوجه جمع آوری اطلاعات خود، نیست.

اینکه فردی یا برنامه ای، گروهی از نزدیکان، دوستان و یا خانواده، در مورد زندگی روزمره ی افراد می دانند، از جمله مواردی است که افراد را از جمع آوری اطلاعات می ترساند.

با این حال، برونلی در ادامه می گویند گوگل نو، با این اطلاعات می تواند به او بگوید که چه زمانی می تواند خانه را ترک کند، صبح ها بر مبنای ترافیک، می تواند زمانی را که او باید از خانه خارج شود تا به موقع سر کلاس باشد را به برونلی اطلاع دهد. گوگل نو کارد(Google Now Cards) اطلاعات حمل و نقل عمومی را نشان می دهد، حتی تاخیر معمول مسیر مترو من را بیان می کند. بنابراین، اگر یک تصادف [در مسیر فرد] وجود داشته باشد، او را زودتر از خواب بیدار می کند تا بگویید که باید زودتر از حالت معموا، از خانه خارج شود. برنولی معتقد است که اگر این اطلاعات به گوگل کمک می کند تا با چنین شیوه ای به او سرویس دهد، با این موضوع که گوگل از تمام وقایع روزمره ی او با خبر است، مشکلی ندارد.

گوگل نو می تواند کارهای خیلی بیشتری با آنچه در مورد شما می داند،  انجام دهد، مثلا امتیازات ورزشی را برای تیم های مورد علاقه شما نشان دهد،اگر پروازتان به تاخیر افتاد، اطلاع دهد و هنگامی بسته ی شما ارسال شد، با یک هشدار آن را نمایش دهد.

البته، برانلی نگرانی های احتمالی مردم را در مورد اینکه اطلاعات آنها جمع آوری شده است، درک می کند. صدها روش وجود دارد که شما می توانید از طریق آن ها، نوع اطلاعات جمع آوری شده ی خود را محدود کنید. مثلا اینکه ردیابی موقعیت مکانی خود را بر روی گوشی همراه و برنامه های خاص، خاموش کنید.

با این حال، تمام برنامه های جمع کننده ی اطلاعات، چیزی مثل برنامه ی “گوگل نو” را ارائه نمی دهند، و باید بررسی کنید که این برنامه ها چه نوعی از اطلاعات شما را و به چه منظوری ثبت می کنند. از طرفی “گوگل نو” تنها سرویسی نیست که گوگل در ازای جمع آوری اطلاعت به کاربران ارائه می دهد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider 


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر