;
coinex

نقص های هنگام تولد ناشی از ویروس زیکا تایید شدند

 نقص های هنگام تولد ناشی از ویروس زیکا، از جمله میکروسفالی، رسما تایید شدند.

نقص های هنگام تولد ناشی از ویروس زیکا، از جمله میکروسفالی، رسما تایید شدند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) رسما تایید کرد که ویروس زیکا موجب بروز میکروسفالی و دیگر نقص های هنگام تولد می شود.

تایید این خبر، روز چهارشنبه در ژورنال پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده است. این نتیجه گیری نهایی از شواهد موجود و مطالعات اخیر، به دست آمده است. میکروسفالی، یکی از نقص های هنگام تولد است که در آن، سر نوزادان تازه متولد شده کوچک تر خواهد بود؛ ناگفته نماند که عواملی غیر از ویروس زیکا نیز می تواند باعث بروز این نقص شود.

تام فریدن، مدیر CDC طی اخباری اعلام کرد: “این مطالعات، نقطه ی عطفی در شیوع ویروس زیکا است. اکنون کاملا مشخص شده که این ویروس موجب بروز میکروسفالی می شود. ما در حال برنامه ریزی برای مطالعاتی هستیم که نشان می دهند آیا اشکالات رشدی و مغز کودکان مبتلا به میکروسفالی که مادران آنها به ویروس زیکا مبتلا بوده اند، بزرگ ترین مشکل خواهد بود یا خیر.”

این مطالعات برای درک شدت زیکا، مهم هستند. قبل از این، دانشمندان تنها به وجود رابطه ای بین زیکا و میکروسفالی دست یافته بودند، ولی از ارتباط قطعی آنها چیزی نمی دانستند. در حال حاضر، دلیل بروز میکروسفالی رسما تایید شده است. اغلب، کودکانی که با سرهای کوچکتر متولد می شوند، از عدم رشد مناسب مغز و سایر مشکلاتی از قبیل بینایی، رنج می برند.

یک پشه، ناقل ویروس زیکاست که طی چند ماه گذشته در اطراف آمریکا و جزایر اقیانوس آرام گسترش یافته است. همچنین، برخی شواهد نشان می دهند که روابط جنسی نیز می تواند ناقل این ویروس باشند. تنها 20 درصد از کسانی که به ویروس زیکا مبتلا می شوند، نشانه های آن را بروز می دهند؛ این نشانه ها شامل تب، جوش، درد مفاصل و قرمزی چشم هستند. CDC خاطر نشان می کند، اگرچه ویروس زیکا باعث بروز میکروسفالی و نقص های هنگام تولد می شود، با اینحال تمام خانم های باردار که به آلوده به ویروس زیکا هستند، کودکانی بیمار نخواهند داشت.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر