;
coinex

سامسونگ بزرگترین تولید کننده پنل های AMOLED

سامسونگ بزرگترین تولید کننده پنل های AMOLED

موسسه تحلیلی IHS اخیراً گزارشی را منتشر کرده است و طی آن وضعیت گوشی های هوشمند با صفحه نمایش های کوچک و متوسط را به تصویر کشیده است. با توجه به اینکه در آمدهای سالیانه ی این حوزه 4 درصد رشد داشته تغییر قابل توجهی در این بازار رخ داده است. طبق گزارش منتشر شده افزایش نیاز به نمایشگرهای کوچک با رزولوشن بالا باعث شده تا بسیاری از تولید کنندگان به ساخت صفحه نمایش های نوع AMOLED روی بیاورند که این موضوع سبب رشد 54 درصدی برای این پنل ها شده است. نمایشگر های ال سی دی LTPS TFT LCD نیز در سال گذشته رشد 10 درصدی را تجربه کرده است و این در حالی است که فروش ال سی دی Si TFT با کاهش 10درصدی مواجه شده است.

اما در این بین سامسونگ در زمینه ی فروش پنل نمایشگرهای 9 اینچی و کوچکتر پیشتاز بوده است و 23 درصد از کل درآمدهای این بخش به حساب سامسونگ واریز شده است. پس از سامسونگ Japan Display قرار دارد که توانسته 16 درصد از کل درآمدها را به خود اختصاص دهد و و پس از آن LG Display و Sharp قرار دارند که به ترتیب 13 و 10 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است بخش عظیمی از موفقیت واحد نمایشگر سامسونگ به گوشی های گلگسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج مربوط می شود. از طرف دیگر خبر می رسد که تعداد زیادی از تولید کنندگان چینی قصد دارند تا تولید پنل های مورد نیاز خود را به سامسونگ واگذار کنند چرا که کیفیت  این پنل ها طرفداران زیادی را جذب کرده است.

چندی پیش نیز خبر رسیده بود که اپل 100 میلیون پنل 5.5 اینچی AMOLED را به سامسونگ سفارش داده است که در صورت صحت این خبر کمپانی کره ای در آینده ی نزدیک به صدرنشین تولید کننده ی پنل گوشی های هوشمند تبدیل خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر