;
coinex

آیا می دانید اپل بیش از 40 میلیون دلار فلز با ارزش بازیافتی از دستگاه های دور ریخته شده کسب کرده است؟

گزارش زیست محیطی سالانه ی اپل نشان می دهد، که نه تنها کوپرتینو هر سال به طور فزاینده ای فضای سبز، ایجاد می کند و در مسائل زیست محیطی موثر است

گزارش زیست محیطی سالانه ی اپل نشان می دهد، که نه تنها کوپرتینو هر سال به طور فزاینده ای فضای سبز، ایجاد می کند و در مسائل زیست محیطی موثر است، بلکه از بازیافت ساختار تشکیل دهنده ی دستگاه های دور ریخته شده ، 40 میلیون دلار طلا، نقره، مس، بدست می آورد. ظاهرا، علاوه بر 61 میلیون پوند فولاد، آلومینیوم، شیشه و سایر مواد صنعتی که از دستکاه های دور ریخته شده، بازیافت می کند، 2204 پوند طلا نیز استخراج کرده است. با احتساب 1.102 تن از این فلز گران بها و  با قیمت حال حاضر طلا که تقریبا 1230 دلار برای هر اونس آن، اپل ثروتی تقریبا برابر 40 میلیون دلار با ذوب تمام طلا یافت شده در مادربرد و دیگر قطعات دور ریختنی الکترونیکی، بدست می آورد.

با توجه به گفته ی شرکت پالایشی به نام Refining Company، در هر کامپیوتر رومیزی حدود 9 دلار فلز گرانبها وجود دارد، همچنین، ترور کیل، مدیر بخش تکنولوژی کمپانی مشاورین بین المللی طلا، تخمین زده است که در یک گوشی های هوشمند مانند آی فون، حدود 25 تا 30 میلی گرم طلا، یعنی تقریبا  1 دلار، وجود دارد. برای ایجاد اتصال دهنده ها و گاهی اوقات PBC و اجزاء، از طلا استفاده می شود. به این دلیل که این فلز چکش خوار است، به راحتی به هر آنچه که تولید کنندگان به آن نیاز داشته باشند، در خواهد آمد و از طرفی باعث مقاومت بالا در برابر خدشه دار شدن می شود. با توجه به اینکه اپل میلیون ها میلیون مک، آیفون، آی پد و گه گاه اپل واچ، تولید می کند، جای تعجب نیست که انبوه محصولات دور انداخته شده برای او حکم طلا را دارند.

همچنین با بازیافت دستگاه های دور ریخته شده، سه هزار کیلوگرم نقره (16.27 دلار هر اونس، معادل 107577 دلار سود) و 1340 تن مس (2.19 دلار هر اونس، معادل 6467858 دلار سود) نیز به دست می آید.
از نقره برای ایجاد جریان برق و جوهر خاص اعمال شده برای تخته کامپوزیت، استفاده می شود در حالی که مس را برای رساناهای تراشه، کابل، کانکتور، تخته مدار چاپی و بسیاری از قطعات دیگر، بکار می برند. جای تعجب نیست، که اپل نزدیک به 3 میلیون پوند از این مواد با ارزش را بازیافت می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر