;
coinex

دوربین آیفون 7 و بکارگیری پتنت زوم اپتیکال اپل

با بکارگیری پتنت زوم اپتیکال اپل، دوربین آیفون 7 می تواند بگونه ای طراحی شود که قابلیت زوم اپتیکال را به همراه داشته باشد، اما برجستگی لنز ایجاد نشود.

با بکارگیری پتنت زوم اپتیکال اپل، دوربین آیفون 7 می تواند بگونه ای طراحی شود که قابلیت زوم اپتیکال را به همراه داشته باشد، اما برجستگی لنز ایجاد نشود.

نحوه ی کار این پتنت در دوربین آیفون 7 به این شکل است که یک سیستم پریسکوپ سبک در داخل دوربین قرار دارد و یک کیت از لنز بازتابنده (عملکردی شبیه به آینه‌)، نور را به این سنسور می آورد، سپس با روندی که به اصطلاح به آن “اپتیک تاشو” می گویند، نور بازتاب شده به درون دوربین، بالا و پایین برده می شود تا تعادل  3 برابر زوم اپتیکال، در یک شاسی دوربین کاملا مسطح، به دست آید.

بر اساس پتنت اپل تحت عنوان “سیستم لنز دوربین تله فوتو”، به نظر می رسد که اپل سال ها است که آماده ی به کار گیری چیزی شبیه به این سیستم برای زوم اپتیکال است، اما تا کنون در مقیاس بسیار کوچک در یک گوشی، موفق به اجرایی کردن آن نشد ولی به احتمال زیاد آن را در دوربین آیفون 7 بکار خواهد بست.

نور از طریق لنز دوربین که احتمالا در پشت گوشی، قرار دارد، وارد دوربین شده، سپس توسط عنصر آینه به سمت عناصر لنز ثانویه در داخل، بازتاب می شود. حرکت کم عناصر داخلی، به سمت بالا و پایین باعث تولید اثر زوم اپتیکال می شود.

همانطور که در تصویر پتنت می بینید، نور از طریق لنز دوربین که احتمالا در پشت گوشی، قرار دارد، وارد دوربین شده، سپس توسط عنصر آینه به سمت عناصر لنز ثانویه در داخل، بازتاب می شود. حرکت کم عناصر داخلی، به سمت بالا و پایین باعث تولید اثر زوم اپتیکال می شود.

در یکی از توضیحاتی که برای این پتنت وجود دارد، اپل اشاره می کند که کاربر با توجه به نیازهای ثبت عکاسی و یا فیلم خود، قادر است تا کار با این سیستم و یا استفاده از یک دوربین با زاویه باز استاندارد، را به دلخواه، انتخاب کند.

چند ماهی است که شایعه شده است، اپل در حال کار بر روی یک مدل از آیفون 7 پلاس دوربین محور است که قیمتی بالاتر از قیمت معمول این نوع بزرگتر آیفون، خواهد داشت. این نسخه که شاید اپل آن را آیفون 7 پرو، بنامند، دو دوربین ارائه می دهد، چیزی که در گوشی های ال جی جی 5 و هوآوی پی 9 شاهد آن بودیم، اما یکی از این دوربین ها با قابلیت زوم اپتیکال همراه خواهد بود.

این خبر بر اساس گمانه زنی ها گزارش نشده است، به تازگی، برخی از معتبر ترین تحلیلگران اپل، آن را تایید کرده اند و علاوه بر آن یک واحد دوربین دوگانه ی منتسب به دوربین آیفون 7 ، نیز فاش شده است که دلیلی بر این مدعا است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر