;
coinex

اف بی آی 1.3 میلیون دلار برای باز کردن آیفون سان برناردینو هزینه کرده است

قفل آیفون سان برناردینو توسط اف بی آی باز شد ولی هزینه و انرژی زیادی را برای اف بی آی ایجاد کرد.

قفل آیفون سان برناردینو توسط اف بی آی باز شد ولی هزینه و انرژی زیادی را برای اف بی آی ایجاد کرد. همانطور که شنیده اید، اپل، اف بی آی را مجبور کرد تا خودش برای باز کردن قفل آیفونی که متعلق به یکی از تروریست ها در تیراندازی سان برناردینو بود، اقدام کند. اف بی آی در نهایت روشی یافت تا بدون کمک و وابستگی به اپل آن را باز کند، با این حال متاسفانه نتوانستند به مورد به درد بخوری در آن آیفون، دست یابند.

از آنجا که آنها نمی دانستند که چه چیزی در انتظارشان است و اینکه حتما در آن آیفون موردی که برای پرونده مناسب باشد، وجود دارد یا خیر، هزینه و تلاشی که برای باز کردن آیفون سان برناردینو ، متحمل شدند تماماً ریسک بود. ریسکی بسیار پر هزینه. با توجه به محاسبات انجام شده توسط رویترز، تخمین زده شده است که اف بی آی احتمالا 1.3 میلیون دلار را صرف تلاش برای باز کردن این دستگاه کرده است. توجه داشته باشید که این رقم رسمی نیست، اما بر اساس توضیحات رئیس اف بی آی جیمز کامی، 1.3 میلیون دلار هزینه تخمین زده می شود.

زمانی که از جیمز کامی پرسیده شد که اف بی آی برای بازکردن آیفون سان برناردینو ، چقدر هزینه کرده است، جیمز کامی توضیح داد: “هزینه ی زیادی را متحمل شدیم. بیش تر از مبلغی که در ادامه این شغل، کسب کنم، در واقع درآمدی که در هفت سال و چهار ماه باقی مانده، از این شغل بدست بیاورم، اما به نظر من ارشش را داشت.” رویترز بر اساس محاسبات خود در آن بیانیه و بر اساس حقوق و دستمزد سالانه ی جیمز کامی و مدت زمانی که او در آن موقعیت شغلی فعالیت دارد، برای باز کردن آیفون سان برناردینو ، 1.34 میلیون دلار هزینه برآورد کرده است.

با فرض این که این رقم، دقیق باشد، هزینه ی زیادی برای باز کردن قفل آیفونی محسوب می شود که هیچ چیز مفیدی روی آن نبوده است. در واقع روشی کع آنها برای باز کردن این گوشی بکار برده اند، تنها می تواند برای آیفون 5 اس استفاده شود. با این حال، موضوع اینجاست که وقتی جمیز کامی می گوید که این هزینه ارزش داشته است، منظور او باز کردن آیفون است که اپل ادعا می کرد امکان پذیر نیست.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر