;
coinex

گزارش مالی مایکروسافت نشان از سقوط ویندوزفون دارد

گزارش مالی مایکروسافت نشان از سقوط ویندوزفون دارد

شرکت مایکروسافت گزارش مالی اولین فصل سال 2016 را منتشر کرد؛ این گزارش نشان از درآمد خالص 3.8 میلیاردی و درآمد کلی 20.5 میلیارد دلاری شرکت دارد. مایکروسافت در سه ماهه گذشته آمار فوق العاده ای در فروش سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک بدست آورد به طوری که نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته با افزایش فروش 61 درصدی این محصولات مواجه شد.
هر چند که مایکروسافت دارای برگ برنده ای به نام سرفیس پرو با مشخصات بسیار قوی است اما همچنان در بخش گوشی هوشمند با مشکل مواجه است و آمار آن چندان مناسب نیست. در بازه زمانی ژانویه تا مارس درآمد مایکروسافت نسبت به سه ماهه گذشته در سال گذشته 46 درصد کاهش داشته است. مایکروسافت در این مدت به لطف اولین گوشی های خود که به ویندوز موبایل 10 مجهز هستند توانست تا حدی خود را در بازار نگه دارد. همان طور که می دانید اولین گوشی های مجهز به ویندوز 10 موبایل لومیا 950، لومیا 950 XL و لومیا 550 هستند. اما آمار کلی نشان از سقوط دستگاه های ویندوز فونی دارد.
اما مایکروسافت به لطف آفیس 365، سرویس های ابری و تبلیغاتی آفیس رشد 7 درصدی را تجربه کرد. مصرف کنندگان آفیس با رشد 6 درصدی مواجه بودند و حالا آفیس 365 حدود 22.2 میلیون مشتری دارد. محصولات مرتبط با بخش سرور و سرویس های ابری نیز 5 درصد رشد داشته است.

مایکروسافت بیشتر آن که از تولید گوشی هوشمند کسب درآمد کند، از صدور مجوز پتنت ها برای تولید کنندگان دستگاه های اندروید درآمد حاصل می کند. اما این شرکت نمی تواند تولید گوشی را متوقف کند، این غول نرم افزاری به تولید مجموعه کاملی از دستگاه های اندرویدی نظیر لپ تاپ، کامپیوتر های خانگی، تبلت، گوشی هوشمند و گجت های پوشیدنی ادامه خواهد داد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر