;
coinex

اف بی آی یک آیفون دیگر را نیز باز کرد

 اف بی آی یک آیفون 5 اس دیگر را نیز بدون کمک اپل باز کرد ولی با این حال دادخواست خود را از اپل پس گرفت و به نوعی در نبرد با این شرکت عقب نشینی کرد.

اف بی آی یک آیفون 5 اس دیگر را نیز بدون کمک اپل باز کرد ولی با این حال دادخواست خود را از اپل پس گرفت و به نوعی در نبرد با این شرکت عقب نشینی کرد.

پس از اینکه اف بی آی، آی فون کشف شده در ارتباط با حملات تروریستی سان برناردینو، را بدون کمک اپل در ماه گذشته، باز کرد، توانست برای باز کردن یک دستگاه دوم نیز اقدام کند، این بار، یک آیفون 5 اس که توسط یک قاچاقچی مواد مخدر در نیویورک استفاده شده بود، باز شد.

با این حال، بر خلاف حادثه ی سان برناردینو که در آن اف بی آی برای شکستن این دستگاه، بیش از یک میلیون دلار هزینه صرف کرد، این بار دولت در دادگاه گفت یک رمز عبور برای باز کردن آیفون بروکلین در اختیار دارد.

به این ترتیب، درخواست خود را در حکم دادگاه برای دریافت کمک های اپل پس گرفت و  از درگیری حقوقی با اپل عقب نشینی کرد.

در حالی که اف بی آی در سال جاری به اطلاعات داخلی دو آیفون دست یافته است، ولی این به این معنا نیست که توانسته در درگیری با اپل بر سر حفظ حریم خصوصی و اعطای دسترسی به دستگاه های این شرکت، پیروز باشد.

هنوز هم بیش از 1000 آیفون وجود دارد که در بازداشت پلیس است و اجرای قانون نمی تواند به باز کردن آنها منجر شود و کرک کردن همه ی آنها آسان نیست. از آنجا که درخواست حکم بروکلین در ماه اکتبر گذشته ساخته شده بود، آمریکا حداقل ار آن زمان بیشتر از 10 مورد درخواست باز کردن ios را از اپل داشته است.

.

.

منبع: thenextweb


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر