;
coinex

بیش از 10 کمپانی خواستار خرید یاهو هستند

 همانطور که می دانید یاهو، تصمیم گرفته است تا هسته اصلی کسب و کار خود را بفروشد و اکنون در حال تصمیم گیری برای معامله با یکی از متقاضیان خرید یاهو است.

همانطور که می دانید یاهو، تصمیم گرفته است تا هسته اصلی کسب و کار خود را بفروشد و اکنون در حال تصمیم گیری برای معامله با یکی از متقاضیان خرید یاهو است.

بیش از 10 پیشنهاد از سوی کمپانی های مختلف برای معامله در خرید یاهو ارائه شده است. طبق گزارش بلومبرگ، برخی از مبالغ پیشنهادی ارائه شده، بیش از 8 میلیارد دلار است.

این گزارش بیان می کند که یاهو، در راستای تصمیم گیری برای انتخاب طرف معامله ی نهایی در بین شرکت های خواستار خرید یاهو که بیش از 10 کپانی هستند، آنها را به 7 شرکت محدود کرده است. همچنین اشاره شد که باید توجه داشت که یک ماه دیگر تا اعلام تصمیم یاهو و معرفی برنده ی نهایی زمان باقی است.

متقاضیان خرید یاهو شامل Verizon،  YP Holdings،TPG ، گروهی از سرمایه گزاران Bain Capital  و Vista Equity Partners و همچنین چند  شرکت‌ استراتژیک که نام آنها ذکر نشده است، می شود.

لیست شرکت های کنونی متقاضی خرید یاهو خیلی کوچکتر از لیست 40 کمپانی است که پیش تر گفته شده بود که خواستار خرید یاهو هستند. برای مثال راکوتن هیچ گاه مذاکره ای با یاهو نداشته است.

Softbank صاحب بخش عمده ای از یاهوی ژاپن، مذاکراتی با ورایزون در مورد سهم اقلیت یاهو در سایت شریک ژاپنی خود داشت، اما به مناقصه برای در اختیار داشتن هسته ی اصلی کسب و کار یاهو  علاقه ای نشان نداده است.

مدیر عامل یاهو ماریسا مایر بیان کرد، در هفته های اخیر، بررسی درخواست های خرید یاهو برای آنهادر اولیت قرار داشته است و او روزانه با احزاب مختلف در این مورد جلسه و مذاکراتی دارد.

اما وقتی از جزئیات بیشتری در مورد روند مناقصه سوال شد، او اطلاعات زیادی را بیان نکرد، مایر گفت: “به منظور حفاظت از یکپارچگی این روند، ما در حال حاضر حول مواردی مانند زمان بندی و یا پیشنهادات خاص نظری خواهیم داد.”

یاهو در سه سال اخیر، در زمان مدیریت مریسا مایر، با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است که در نهایت،  به تازگی، در پی فشار سرمایه گذاران فعال برای ایجاد تغییرات قابل توجه برای این شرکت، تصمیم به فروش هسته ی اصلی کسب و کار اینترنتی خود گرفته است.

.

.

منبع: businessinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر