;
coinex

استفاده از اثر انگشت به جای پول در ژاپن

با نزدیک شدن به المپیک و پارالمپیک 2020 در ژاپن، مقامات ژاپنی قصد دارند با استفاده از اثر انگشت بازدید کنندگان به عنوان هویت، نحوه ی ورود و خرید کردن را برای آنها آسان تر کند.

ژاپن قصد دارد از اثر انگشت توریستها به جای پول رایج استفاده کند.

با نزدیک شدن به المپیک و پارالمپیک 2020 در ژاپن، مقامات ژاپنی قصد دارند با استفاده از اثر انگشت بازدید کنندگان به عنوان هویت، نحوه ی ورود و خرید کردن را برای آنها آسان تر کند.

به گزارش ژاپن نیوز، دوره ی آزمایشی این طرح، از تابستان آغاز خواهد شد. فشار دادن دو اثر انگشت برای عبور از گیت های امنیتی، خرید یک لیوان قهوه و بسیاری دیگر کافی خواهد بود. اثر انگشت افراد و اطلاعات دیگر مانند کارت های اعتباری، در فرودگاه ها و مکان های مشخص شده ی دیگر، ثبت می شوند.

برای مثال، برخی از هتل های ژاپن برای اتاق دادن، گذرنامه ی افراد را دریافت می کنند؛ این یکی از مواردی است که اثر انگشت می تواند جایگزین خوبی باشد. در نهایت باید گفت که این طرح می تواند به روند ورود افراد به سالن های مسابقات و رویداد های مشابه، سرعت ببخشد.

این طرح برنامه ریزی شده تا با جلوگیری از جرم و جنایت از طریق کاهش نیاز به حمل کارت های اعتباری، توریست های بیشتری را به ژاپن جلب کند. دولتمردان ژاپنی تا سال 2020 به 40 میلیون توریست خارجی نیاز دارند که در شهر های ژاپن گردش کنند و با لهجه ی بد، ژاپنی حرف بزنند، سوغات خریداری کنند و عکس بگیرند.

300 مغازه، هتل، رستوران و مکان مختلف دیگر، برای اولین فاز این طرح آماده شدند؛ و تمام آنها در نقاط داغ گردشگری واقع شده اند. این طرح تا بهار آینده و نزدیک شدن به المپیک، گسترش خواهد یافت.

تنها مشکلی که باعث نگرانی می شود، بحث امنیت است. دولت قصد دارد از این اطلاعات برای ردیابی حرکت توریست ها استفاده کند تا بتواند هجوم افراد را مدیریت کند. البته وعده داده می شود که این اطلاعات مخفی باقی بماند. اگر قصد دارید که تابستان امسال به ژاپن سفر کنید، انگشتانتان را فراموش نکنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر