;
coinex

بازی های موبایلی بیش تر از بازی های کامپیوتری و کنسول ها کاربرد دارند

بازی های موبایلی بیش تر از بازی های کامپیوتری و کنسول ها کاربرد دارند
بازی ها زیادی بر روی پلت فرم های موبایلی وجود دارند که بسیار شگفت آورند. از طرفی طیف وسیعی از گوشی های هوشمند در اختیار کاربران است و کمتر کسی را می بینیم که یک گوشی هوشمند نداشته باشد. سخت افزار ها سالیانه، سریع تر رشد می کنند و مقرون به صرفه تر می شوند.  توسعه دهندگان بازی ها معتقدند که بازی های موبایلی به بزرگترین بخش در صنعت بازی، تبدیل شده اند و طی دو سال گذشته، گسترش آنها از بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی بیشتر شده است.
محققان بازار برنامه ی Annie و IDC  تخمین می زنند که بازی های موبایلی، 34.8 میلیارد دلار از بیزنس سراسر جهان، را به خود اختصاص می دهند. در حالی که بازی ها کامپیوتری و مک با 29 میلیارد دلار در رده ی بعدی هستند. کنسول های بازی نیز با رقم 18.5 میلیارد دلار، پس از این دو بخش، در جایگاه سوم هستند. در این میان دستگاه های بازی دستی هنوز ارزشی 3 میلیارد دلاری دارند. ظاهرا، مردم بیش از 85.4 میلیارد دلار را صرف بازی می کنند، که مبلغ زیادی به نظر می رسد.
از جنبه ی دیگر، نزدیک به 38 درصد از کل دانلودها در Google Play و App Store اپل، به بازی تعلق داد. اگر چه بازی ها سهم بیشتری از هزینه های مصرف کننده را در Google Play، به خود اختصاص می دهند، بازیکنان زمان بیشتری را صرف بازی ها در iOS می کنند. در سال ٢٠١۵ بازی کلش آف کلنز پرفروش ترین بازی تلفن همراه در iOS بود در حالی که در Google Play مانستر استریک پرفروش ترین بازی بوده است.
جالب است که بسیاری از نام های بزرگ در صنعت بازی، وارد بخش بازی های موبایلی نشده اند. شرکت هایی مانند تسنت، اکتیویژن بلیزارد، کپکام و الکترونیک آرتز،گام هایی در این راستا برداشته اند، اما هیچ گاه به طور جدی، وارد این بخش نمی شوند، چرا که بازی های گوشی های هوشمند از نوع سود تولیدی نیست که فرانچایز AAA مانند “کال آف دیوتی”و “گرند لفت اتو” ایجاد می کنند.
لازم به ذکر است که بیشترین میزان سود بازی های موبایلی، حاصل از کلش آف کلنز، مونستر استریک و پازل اند دراگون بوده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر