;
coinex

کاهش سهام اپل به دلیل کاهش فروش آیفون برای اولین بار

کاهش سهام اپل به دلیل کاهش فروش آیفون برای اولین بار

اپل برای اولین بار در تاریخ این کمپانی از فروش کمتر این شرکت نسبت به سال قبل گزارش داد. اپل در سه ماهه دوم مالی این شرکت که از ژانویه تا مارس را شامل می شود، ۵۱.۲ میلیون آیفون به فروش رسانده است. تعداد دستگاه های به فروش رسیده توسط این کمپانی در طول همین فصل در سال گذشته ۶۱.۲ میلیون واحد بوده که نشان از کاهش ۱۰ میلیون واحدی فروش آیفون در سال جاری ست. در واقع اپل کاهش ۱۶.۳ درصدی را تجربه کرده است.

درآمد آیفون در این فصل به ۳۲.۸۶ میلیارد دلار رسیده است. در همین زمان اپل اعلام کرد که ۱۰.۲۵ میلیون آیپد فروخته است که درآمد فروش این محصول هم ۴.۴۱ میلیارد دلار بوده است. کاهش فروش اپل در محصولات آیپد این شرکت هم به چشم می خورد و این کاهش به ۱۹ درصد رسیده است. از همه بدتر اینکه فروش کلی در منطقه ی بزرگتر چین با ۲۶درصد کاهش سالانه به ۱۲.۴۹ میلیارد دلار رسیده است.

تیم کوک این سه ماهه را “فصل چالش برانگیز” خواند و افزود که این کاهش بیشتر به این دلیل است که اکثر افراد زودتر از زمانی که اپل انتظار داشت، گوشی های آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس را خریداری کردند و همین امر منجر به کاهش تقاضا برای این دوره شد. گوشی ۴.۷ اینچی آیفون اس ای و آیپد پرو ۹.۷ اینچی اپل در این نمودارها مشاهده نمی شوند چراکه این دو محصول خیلی دیرتر عرضه شدند و به فروش رسیدند. اپل آمار فروش اپل واچ را منتشر نکرده است.

به طور کلی اپل، درآمدی ۵۰.۵۵ میلیارد دلاری از فروش این فصل تولید کرده است که با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به فروش ۵۸ میلیارد دلاری سال قبل روبرو شده است. این شرکت با ۱.۹۰ دلار در هر سهم ۱۰.۵۲ میلیارد دلار سود کرده است. سود خالص سال گذشته ۱۳.۵۷ میلیارد دلار یا ۲.۳۳ دلار در هر سهم بوده است.

گوشی ۴.۷ اینچی آیفون اس ای و آیپد پرو ۹.۷ اینچی اپل در این نمودارها مشاهده نمی شوند چراکه این دو محصول خیلی دیرتر عرضه شدند و به فروش رسیدند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر