;
coinex

لنز هوشمند گوگل با قابلیت تزریق در چشم

 گوگل پتنت لنز هوشمند را به ثبت رسانده که می توان آن را در چشم ها تزریق کرد.

گوگل پتنت لنز هوشمند را به ثبت رسانده که می توان آن را در چشم ها تزریق کرد.

به نظر می رسد که گوگل گلس سنگین تر از آن باشد که بتوان نسخه ی اصی آن را با موفقیت به سرانجام رساند؛ اما این غول فناوری راهی برای وارد شدن به چشم های شما خواهد یافت. بنا بر گزارشی که از ثبت پتنت به دست رسیده، این شرکت به روشی دست یافته که می تواند وسیله ای را مستقیما به کره ی چشم تزریق کند.

قرار است این وسیله جایگزین لنز طبیعی چشم باشد؛ این وسیله در یک محلول که قابلیت انجماد و اتصال به کپسول لنز را دارد، تزریق می شود. وسیله ی داخل چشمی به منظور رفع ایراد ضعیفی چشم ساخته شده، و بسیار فراتر از لنزهای طبی دائمی و جراحی چشم عمل می کند. به گزارش فوربز، وسیله ی لنز هوشمند گوگل از لنزهای الکترونیک، حافظه ی ذخیره سازی، سنسور، یک باطری و مولفه های رادیویی تشکیل شده که به منظور برقراری ارتباط با دستگاه خارجی دیگر و مجهز به قدرت پردازشی مجزا، در آن قرار گرفته است. باطری داخلی آن که به نظر می رسد داخل کره ی چشم شما قرار خواهد گرفت، انرژی را از وسیله ای که با نام “آنتن برداشت انرژی” شناخته می شود، جذب می کند.

کمپانی گوگل از سال 2014 روی کره ی چشم متمرکز شده است. پتنتی که در آن زمان ثبت شد شامل لنز هوشمند مجهز به نوعی تراشه ی وایرلس بود که توانایی کنترل سطح گلوکز را داشت. این پتنت زمانی به واقعیت نزدیک تر شد که گوگل با کمپانی سلامتی نوارتیس همکاری کرد؛ این همکاری برای کمک به روند توسعه ی تکنولوژی مورد نظر بود.

سونی نیز یکی دیگر از شرکت هایی ست که با لنز هوشمند مجهز به دوربین، قابلیت زوم و کنترل دیافراگم پا به این عرصه گذاشته است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر