;
coinex

دوربین هوآوی پی 9 ، پیشرفته ترین دوربین تکنیکی دنیا

 دوربین هوآوی پی 9 دارای پیشرفته ترین ساختار فنی در دنیاست.

دوربین هوآوی پی 9 دارای پیشرفته ترین ساختار فنی در دنیاست.

گوشی هوآوی پی 9 بهترین دوربین دنیا را در اختیار ندارد، اما باید گفت که دوربین بسیار خوبی است. از همه مهمتر اینکه، این اولین گوشی هوشمند دنیاست که به دوربین دوگانه مجهز شده، قابلیتی که به نظر می رسد در آیفون 7 نیز وجود داشته باشد. این تولید کننده ی چینی، قوی ترین نرم افزار سنجش عمق را در دستگاه خود قرار داده و از قابلیت دید دو چشمی استفاده کرده است. درست مانند ما انسانها، دوربین هم برای داشتن نمای سه بعدی به دو چشم نیاز دارد.

بدین ترتیب، دوربین هوآوی پی 9 به چندین افکت از جهان آینده که به عکاسی محاسباتی شهرت دارد، مجهز شده است؛ تکنولوژی که با استفاده از چندین دوربین کوچک، تصاویری با کیفیت را از طریق دستگاه های کوچکتر به ثبت می رساند. با توجه به اینکه گوشی های هوآوی به دست Foxconn ساخته می شوند، بنابراین تعجب برانگیز نیست که هوآوی بخواهد از عکاسی محاسباتی استفاده کند. این شرکت یکی از غول های تولید کننده ایست که با پیشروان عکاسی محاسباتی در لایت همکاری داشته است. اپل، یکی دیگر از شرکت هایی است که با فاکس کان همکاری داشته است.

یکی از بهترین ترفندهای عکاسی محاسباتی این است که به کاربر امکانی داده شود که فوکوس را بعد از لحظه تنظیم کنند، و اینکه زاویه ی لنزهای DSLR دیافراگم گسترده را با پس زمینه ی تار تقلید کند.

این همچنین یکی از گزینه های اچ تی سی وان ام 8 بود؛ دوربین 4 مگا پیکسلی این گوشی سال 2014، به لنز دوگانه مجهز شده بود. اما کارایی چندان خوبی نداشت. دوربین گوشی های نسل جدید نکسوس نیز یکی دیگر از مدل هایی ست که امکان دید دو چشمی را ایجاد می کنند، اما تنظیم آن بسیار دشوار بوده و تنها روی اشیاء ثابت و بدون حرکت انجام می شود.

در ادامه تصاویری را مشاهده می کنید که به خوبی گویای قدرت فوکوس دوربین هوآوی پی 9 است؛ با تکرا همراه شوید.

.

زمانی که عکسی را در مود دیافراگم گسترده به ثبت برسانید، به راحتی می توانید فوکوس و دیافراگم بعد از ثبت عکس را تغییر دهید.

.

البته این بدان معنا نیست که واقعا و عملا بتوانید دیافراگم یا فوکوس را تغییر دهید.

البته این بدان معنا نیست که واقعا و عملا بتوانید دیافراگم یا فوکوس را تغییر دهید..

گوشی با استفاده از اطلاعات عمق که از دو لنز به دست آورده، عکس را تنظیم می کند.

 گوشی با استفاده از اطلاعات عمق که از دو لنز به دست آورده، عکس را تنظیم می کند..

اما زمانی که به درستی عمل کرده باشد، این افکت بسیار متقاعد کننده خواهد بود.

اما زمانی که به درستی عمل کرده باشد، این افکت بسیار متقاعد کننده خواهد بود..

به این تصویر نگاه کنید.

 به این تصویر نگاه کنید..

تصویر بالا را با تصویر پایین مقایسه کنید.

تصویر بالا را با تصویر پایین مقایسه کنید..

مشاهده ی چنین عمق سطحی زمینه ی عکس در یک گوشی هوشمند بسیار خیره کننده است.

 مشاهده ی چنین عمق سطحی زمینه ی عکس در یک گوشی هوشمند بسیار خیره کننده است..

ناگفته نماند که گوشی های هوشمند با دیافراگم گسترده اولترا می توانند چنین اثری را به وجود بیاورند، البته تنها زمانی که سوژه ی عکس بسیار نزدیک باشد.

 ناگفته نماند که گوشی های هوشمند با دیافراگم گسترده اولترا می توانند چنین اثری را به وجود بیاورند، البته تنها زمانی که سوژه ی عکس بسیار نزدیک باشد..

اما اثر محاسباتی در دوربین هوآوی پی 9 در فاصله ی میانی نیز امکان پذیر است.

اما اثر محاسباتی در دوربین هوآوی پی 9 در فاصله ی میانی نیز امکان پذیر است. اما اثر محاسباتی در دوربین هوآوی پی 9 در فاصله ی میانی نیز امکان پذیر است..

تغییر فوکوس را در تصویر زیر مشاهده کنید.

 تغییر فوکوس را در تصویر زیر مشاهده کنید.  تغییر فوکوس را در تصویر زیر مشاهده کنید..

و حالا، سوژه از پس زمینه مجزا شده است.

و حالا، سوژه از پس زمینه مجزا شده است. و حالا، سوژه از پس زمینه مجزا شده است..

هوآوی درباره ی استفاده از مود دیافراگم گسترده برای سوژه هایی که بیش از یک متر فاصله دارند، هشدار داده است؛ دلیل آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هوآوی درباره ی استفاده از مود دیافراگم گسترده برای سوژه هایی که بیش از یک متر فاصله دارند، هشدار داده است؛ دلیل آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید..

این تکنولوژی با محدوده ی نامبرده، کامل نیست.

این تکنولوژی با محدوده ی نامبرده، کامل نیست..

با اینحال، دوربین هوآوی پی 9 دارای هوشمند ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی دوربین است که تا به حال در گوشی های هوشمند شاهد آن بوده ایم.

با اینحال، دوربین هوآوی پی 9 دارای هوشمند ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی دوربین است که تا به حال در گوشی های هوشمند شاهد آن بوده ایم. با اینحال، دوربین هوآوی پی 9 دارای هوشمند ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی دوربین است که تا به حال در گوشی های هوشمند شاهد آن بوده ایم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر