;
coinex

مایکروسافت در حال کار بر روی حسگر پری تاچ یا پیش لمس است

مایکروسافت در حال کار بر روی حسگر پری تاچ یا پیش لمس است

مایکروسافت در حال کار بر روی حسگر پری تاچ یا پیش لمس است.

در حالیکه تری دی تاچ اپل (3D Touch) شما را مجبور می کند تا انگشت خود را بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند بفشارید تا به گزینه های مرتبط با همان برنامه دسترسی یابید، مایکروسافت تکنولوژی پری تاچ (Pre-Touch) یا پیش لمس را توسعه داده است به نحوی که به طور کلی لمس صفحه نمایش را از این معادلات حذف نموده است. این حسگر پیش لمس ردموندی تا حدود زیادی شبیه به قابلیت ایر کامند (Air Command) سامسونگ که هم اکنون بر روی دستگاه های سری نوت مجهز به استایلوس موجود است، شباهت دارد. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که با نگه داشتن قلم استایلوس بالای نمایشگر و بدون تماس با شیشه ی نمایشگر، با آن تعامل داشته باشند.

با این وجود ایر کامند تنها به ورودی استایلوس پاسخ می دهد در حالیکه این نوآوری مایکروسافت انگشتان کاربر بالای نمایشگر گوشی هوشمند را دنبال می کند و از این داده ها برای استفاده ی راحت تر بهره می برد. دو گزینه ی قرار دادن انگشت بالای صفحه نمایش و تشخیص نحوه ی گرفتن گوشی برای این تکنولوژی اجرا شده و نتایج فوق العاده ای را در برداشته است.

به طور مثال، اپلیکیشن ویدئو پلیر، نزدیک شدن انگشتان دستتان به نمایشگر را تشخیص داده و به طور خودکار گزینه های کنترلی ویدئو را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد.

در صورتی که این الگوریتم تشخیص دهد که کاربر گوشی هوشمند خود را با یک دست نگه داشته است، گزینه های کنترلی را به گونه ای در دسترس قرار می دهد که به سادگی با انگشت شست کاربر قابل تنظیم باشند. به همین ترتیب در صورتی که کاربر دست دیگر خود را به نمایشگر نزدیک کند، به منظور سهولت استفاده از آنها باز هم گزینه های کنترلی تغییر می کنند و نحوه ی چینش آنها تغییر می کند.

به هنگام مرور در وب نیز می توانید با نگه داشتن انگشت بالای یک لینک بر روی نمایشگر، آن را های لایت کنید و یا پیش نمایشی از آن را در اختیار داشته باشید. همه ی این عملیات بدون لمس صفحه نمایش گوشی هوشمند امکان پذیر است.

این تکنولوژی قطعا به شما این امکان را می دهد که از این قابلیت به صورت مفید و هوشمندانه استفاده کنید، اما توسعه دهندگان اپلیکیشن می توانند این تکنولوژی را باز هم بهبود بخشند و توسعه دهند. انتظار می رود که قابلیت پری تاچ را حدود یک سال یا دو سال آینده بر روی گوشی های ویندوزی و احتمالا اندرویدی شاهد باشیم.

.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام پس کی این قابلیت وارد گوشی ها میشه؟

    پاسخ