;
coinex

اپل به علائم کاهش فروش آیفون در سال های گذشته بی توجه است

اپل به علائم کاهش فروش آیفون در سال های گذشته بی توجه است

طبق گفته یک تحلیل گر با نام Neal Cybart اپل  به علائم فروش ضعیف آیفون توجهی نکرده است. آمار ها نشان گر این هستند که فروش آیفون از سال 2012 با روند نزولی مواجه شده است و تنها زمانی که فروش آیفون ها با رشد اندکی مواجه شده بود به زمان عرضه آیفون 6 و آیفون 6 اس مربوط می شود.

به گفته این تحلیل گر 60 درصد از افرادی که در سال 2014 آیفون بزرگ تر را برای خرید انتخاب کردند در سال 2015 آن را با آیفون جدید جایگزین نکردند. این موضوع نشان می دهد که محصولات اپل دارای چرخه خرید سه ساله هستند در حالی که استراتژی اپل چرخه خرید دو ساله است.

البته نرخ اشباع گوشی های هوشمند در آمریکا و تقریباً در سراسر جهان زیاد شده است و کاربران علاقه چندانی به تعویض زود به زود گوشی های خود ندارند. البته اپل موفق شد با عرضه آیفون های با صفحه نمایش بزرگتر تعداد زیادی از کاربران اندروید را به سمت خود جذب کند. اپل حالا در صدد این است که کاربران گوشی های میان رده و پایین رده اندروید را به سمت خود جذب کند.

این تحلیل گر معتقد است اپل قبل از عرضه آیفون SE در اواخر ماه مارس، به اثرات منفی آن توجه نکرده است. با اعتقاد او آیفون SE به میانگین قیمت فروش آیفون ضربه زده است و همچنین بازار گوشی های گران قیمت این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است. با این وضعیت به نظر نمی رسد که آیفون 7 نیز بتواند در فروش اپل تغییر چشم گیری ایجاد کند.

Cybart معتقد است که اپل باید چرخه خرید دو ساله خود را کنار بگذارد و تمرکز اصلی خود را بر روی نیاز کاربران قرار دهد.

هر چند که اپل در گذشته نیز به صورت مقطعی با کاهش فروش مواجه شده بود اما هیچ گاه تا این اندازه دیدگاه منفی در مورد آن وجود نداشت. بیشتر کارشناسان و تحلیل گران آینده روشنی را برای اپل متصور نیستند اما مدیران اپل بر این عقیده اند که آیفون جدید فروش بالایی را نصیب شرکت خواهد نمود.

اپل به علائم کاهش فروش آیفون در سال های گذشته بی توجه است اپل به علائم کاهش فروش آیفون در سال های گذشته بی توجه است اپل به علائم کاهش فروش آیفون در سال های گذشته بی توجه است iphone6s-select-2015

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    علت این همه کاهش فروش آیفون در سال های گذشته چه بوده است؟

    پاسخ