coinex
راهنمای خرید تکراتو

مدل جدید تاچ پد با تکنولوژی اسکین ترک SkinTrack

با تکنولوژی اسکین ترک ، پوست دست شما به تاچ پد ساعت های هوشمند تبدیل می شود.

با تکنولوژی اسکین ترک ، پوست دست شما به تاچ پد ساعت های هوشمند تبدیل می شود.

تیمی از دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون به نوع جدیدی از تکنولوژی های پوشیدنی دست یافتند که می تواند ساعد دست شما را به تاچ پد ساعت هوشمند تبدیل کند.

اسکین ترک (SkinTrack) نام این تکنولوژی است که توسط گروه Future Interfaces از موسسه ی تعامل انسان-کامپیوتر ایجاد شده است؛ این سیستم جدید، امکان ردیابی لامسه ی متداوم از طریق پوست دست و ساعد را فراهم می کند. تکنولوژی اسکین ترک می تواند بخش های گسسته در پوست را تشخیص داده و قابلیت های مشابه با دکمه ها و کنترل های اسلایدی را فعال کند.

یانگ ژانگ، دانشجوی دکترا در HCII در این باره می گوید: “نکته ی جالب درباره ی تکنولوژی اسکین ترک این است که مانند ساعت های هوشمندی که افراد هر روزه از آن استفاده می کنند، مزاحم نیست.” تکنولوژی قبلی که با نام “Skin to Screen” شناخته می شد، به پوشش های منعطف، پارچه های تعاملی، پروژکتور و ترکیبات دوربین مجهز بود که در مجموع می توانست بی استفاده باشد.

لازم به ذکر است که با تکنولوژی اسکین ترک تنها باید حلقه ی مخصوصی را به دست کنید؛ زمانیکه دست شما به سطح پوست نزدیک شده و یا آن را لمس می کند، این حلقه می تواند نوعی انرژی پایین و با فرکانس بالا را از طریق پوست منتشر کند.

مشکل عمده ی ساعت های هوشمند و سایر جواهرات دیجیتالی، نمایشگر های کوچک آنهاست. جیراد لاپوت از HCII و عضو این تیم می گوید: “ناحیه ی تعاملی آنها کوچک است، و انگشت کاربر بخش زیادی از صفحه را اشغال می کند.” تکنولوژی اسکین ترک شرایطی را فراهم می کند که محیط تعاملی تا پوست ساعد شما گسترش یابد و فضای بیشتری را فراهم می کند.

با استفاده از الکترودهای یکپارچه در بند ساعت ها، این امکان وجود دارد که منبع موج های الکترومغناطیسی مشخص شوند، چرا که فاز موج ها متفاوت خواهد بود. محققان به این نتیجه رسیدند که این تکنولوژی می تواند تماس انگشت با پوست را با دقت 99 درصد تشخیص دهد و محل تماس را با میانگین خطای 7.6 میلی متر بشناسد. این تکنولوژی توانایی رقابت با سایر سیستم های “ردیابی انگشت روی بدن” را دارد و دقت آن با دقت صفحه نمایش های لمسی برابری می کند.

محققان نشان دادند که اسکین ترک می تواند به عنوان کنترلر بازی هم قابل استفاده باشد؛ اسکرول کردن لیست ها روی صفحه نمایش ساعت های هوشمند، زوم کردن و خارج شدن از زوم، از دیگر قابلیت های اسکین ترک است. برخی از اپلیکیشن های پد، کاربر را قادر می کند که از پشت دست خود به عنوان پد شماره گیری استفاده کند؛ چرا که حرکت دادن انگشت بالای دست، مشابه مکان نما عمل کرده و اعداد روی صفحه را مشخص می کند.

هیچگونه خطری در استفاده از تکنولوژی اسکین ترک وجود ندارد؛ هیچ مدرکی وجود ندارد که خطرناک بودن فرکانس سیگنال های رادیویی استفاده شده در تکنولوژی را ثابت کند.

این تیم قصد دارد از تکنولوژی خود در “کنفرانس عوامل انسانی در کامپیوتر” که 10 می در کالیفرنیا برگزار می شود، رونمایی کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gadgets.ndtv


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر