coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیکون اصلی اینستاگرام در ۴۵ دقیقه طراحی شد

آیکون اصلی اینستاگرام تنها در ۴۵ دقیقه طراحی شد. در این مقاله قصد داریم مختصری از داستان پشت پرده ی طراحی آیکون اصلی اینستاگرام را بیان کنیم. با تکرا همراه باشید.

اینستاگرام با طراحی مجدد آیکون اپلیکیشن خود در روز چهارشنبه همه را شوکه کرد.

این تغییر برای بسیاری از افراد شگفت انگیز بود چراکه این آیکون به مدت پنج سال بود که بدون تغییر باقی مانده بود. با وجود اینکه آیکون های اکثر اپلیکیشن ها مدت کوتاهی پس از راه اندازی به نسخه های مدرن و بهتر از قبل تبدیل می شدند اما آیکون اینستاگرام از زمان راه اندازی، بدون هیچ تغییری و به شکل همان دوربین های آنالوگ قدیمی باقی مانده بود.

با توجه به گزارش Fast Company، تیم طراحی این اپلیکیشن برای تکمیل طراحی و آیکون جدید اینستاگرام به مدت ۹ ماه زمان صرف کردند. این تیم برای اینکه بتوانند آیکونی جدید طراحی کنند، آیکون اصلی آن را به طور کامل از ذهن خود خارج کردند و صدها نمونه از طرح های ممکن برای این آیکون را تست کردند.

این تیم برای طراحی مجدد آیکون این اپلیکیشن تلاش قابل توجهی کردند به طوری که می توان گفت زمانی که برای طراحی مجدد این آیکون صرف شده از آیکون اصلی اینستاگرام خیلی بیشتر بوده است. آیکون اصلی اینستاگرام که یکی از معروف ترین آیکون های اپلیکیشنی ست که تاکنون خلق شده توسط یک شخص و تنها در ۴۵ دقیقه طراحی شده است. نام این شخص، Cole Rise است که عکاس و طراحی حرفه ای ست.

نام این شخص، Cole Rise است که عکاس و طراحی حرفه ای ست.

Rise می گوید که روزی از سوی Kevin Systrom مدیر عامل اینستاگرام در پاییز سال ۲۰۱۰ تماسی غیر منتظره دریافت کردم. او به من گفت به سرعت برای یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های موجود بر روی زمین، آیکونی طراحی کنم. ما از قبل  با هم دوست بودیم. نسخه ی اول اینستاگرام به مدت دو هفته بر روی آیفون در دسترس بود و اپل تصمیم گرفت که آن را بر روی صفحه اصلی اپ استور به نمایش بگذارد.

تنها مشکلی که وجود داشت آیکون این اپلیکیشن بود که در آن زمان به این شکل بود:

تنها مشکلی که وجود داشت این آیکون بود که در آن زمان به این شکل بود

این آیکون توسط Systrom طراحی شده بود اما بسیار شبیه به دوربینی از پولاروید (Polaroid) به نظر می رسید. Systrom نمادی می خواست که منحصر بفرد باشد. Rise یکی از  اولین تسترهای بتای اینستاگرام بود و بر روی طراحی آیکونی برای این اپلیکیشن کار کرد. پس از آن  Systrom با آیکونی که بر روی Dribble طراحی شده بود مواجه شد و در واقع Rise این آیکون را با الهام از دوربین قدیمی Bell & Howell متعلق به سال ۱۹۴۰ طراحی کرده بود.

این آیکون به شکل زیر بود:

در واقع Rise این آیکون را با الهام از دوربین قدیمی Bell & Howell متعلق به سال ۱۹۴۰ طراحی کرده بود.

Systrom این آیکون را دوست داشت و از Rise درخواست کرد این آیکون را تا قبل از ارسال این اپلیکیشن با ارزش به اپل، اصلاح کند. تنها مشکلی که اینجا بود زمان بود چراکه اپل این اپلیکیشن را تا یک ساعت بعد از آن می خواست.

Rise که یکی از اولین تسترهای بتای اینستاگرام بود کمک می خواست. “Rise گفت آیا امکان دارد که مجددا بر روی آن کار کنم؟” و Systrom  به او پاسخ داد که تنها یک ساعت زمان داری.

Rise در کمتر از یک ساعت این آیکون را طراحی کرد:

Rise در کمتر از یک ساعت این آیکون را طراحی کرد

دوربین Bell & Howell دو لنز داشت بنابراین Rise تصمیم گرفت که یکی از آنها را به عنوان منظره یاب قرار دهد. او در قسمت بالا و سمت چپ این دوربین (آیکون) موجی از رنگ های مختلف به شکل رنگین کمان قرار داد و در پایین آن هم مخفف اینستاگرام (INST) را به نمایش گذاشت.

این اپلیکیشن با این آیکون Rise توسط اپل به نمایش گذاشته شد و او با تیم کوچک  Systroms طی ۶ ماه بعد از آن کار کرد تا بر روی این آیکون اصلاحاتی انجام دهد و در نهایت بعد از یک سال این آیکون به شکل زیر تغییر کرد:

در نهایت بعد از یک سال این آیکون به شکل زیر تغییر کرد

Rise در ادامه به عنوان مشاور طراح برای اینستاگرام خدمت کرد و چندین فیلتر این اپلیکیشن از جمله “Rise”  را ایجاد کرد.

Rise راجع به این لوگوی جدید چه نظری دارد؟

او گفت: “من واقعا خوشحال هستم که در نهایت این تیم توانستند این کار ارزشمند را انجام دهند. تغییر برای مردم سخت است. هنگامی که مردم از چیزی استفاده می کنند که به آن عادت کرده اند پذیزش تغییر برای آنها سخت می شود و این تغییر هم زمان می برد و هم جرات می خواهد و من از این حیث که توانسته اند با وجود این موارد کار خود را انجام دهند خوشحال هستم و از آنها تشکر می کنم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر