;
coinex

سیستم فراخوان ماشین تسلا دردسر ساز شد

یک ماشین تسلا بدون دخالت راننده ی خود با تریلی تصادف کرد.

یک ماشین تسلا بدون دخالت راننده ی خود با تریلی تصادف کرد.

قطعا تصادف، مساله ی خوشایندی نیست؛ فرقی نمی کند که مقصر شما باشید یا طرف مقابل. حال در نظر داشته باشید که ماشینتان بدون دخالت شما حرکت کرده و به مانع برخورد می کند؛ این اتفاقی بود که برای یکی از ماشین های تسلا مدل اس افتاد.

صاحب این ماشین تسلا ادعا می کند که تسلا مدل اس خود را پشت یک تریلی پارک کرده و در حال گفتگو با یکی از هواداران این برند بوده است؛ بعد از یک دقیقه، برای انجام کار خود، به طرف یکی از ساختمان های اطراف می رود. بعد از اتمام کار، با ماشینی که شیشه های جلویی و ستون آن شکسته شده، مواجه می شود.

این فرد مساله را با کمپانی تسلا در میان می گذارد؛ و بنا بر ادعای کمپانی، ماشین تسلا مقصر نبوده است. تسلا مدعی شده که راننده در زمان فعال کردن قابلیت فراخوان، توجه نکرده است. با قابلیت فراخوان، ماشین می تواند با استفاده از سنسورها، خود را پارک کند. اما راننده ادعا می کند که اصلا این قابلیت را فعال نکرده است.

سناریوی عجیبی ست! فعال شدن قابلیت فراخوان به چند دقیقه ی کوتاه زمان نیاز دارد، و صاحب ماشین مدعی شده که چند لحظه قبل از ورود به ساختمان، کنار ماشین ایستاده است. قطعا در این مدت زمان متوجه حرکت ماشین می شده است. خبرگذاری KSL از زبان صاحب ماشین تسلا می گوید: “آنها می توانند با این حرف ها هر چیزی را توجیه کنند، اما این حرف ها، چیزی که حقیقتا اتفاق افتاده را عوض نمی کند.”

نا گفته نماند که این مساله می تواند فعال شدن تصادفی فراخوان و برخورد ماشین با تریلی باشد؛ چرا که اندازه ی بزرگ تریلی، از دید سنسور های ماشین تسلا خارج است. سنسور ها می توانند روی موانع موجود در مسیر و پشت سر خود تمرکز کنند. با تمام این اوصاف، این مساله تحت بررسی قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که قابلیت فراخوان، مانند سیستم اتوپایلوت خودکار، هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر