;
coinex

تامین کنندگان اپل در نیمه دوم سال 2016 کار دشواری خواهند داشت

تامین کنندگان اپل در نیمه دوم سال 2016 کار دشواری خواهند داشت

طبق پیش بینی های صورت گرفته، تحلیل گران معتقدند که تامین کنندگان اپل سال سختی را پیش رو دارند و در نیمه دوم سال 2016 با مشکلاتی مواجه خواهند بود. این تحلیل ها با توجه به پیش بینی میزان موفقیت آیفون 7 صورت گرفته است. برای مثال شرکت TSMC که وظیفه تولید کل تراشه های A10 برای گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را بر عهده دارد، در نیمه دوم سال با مشکلاتی مواجه خواهد بود و در پی آن تنها 70 الی 80 درصد کل چیپ ها را تولید خواهد کرد.

اپل بزرگترین مشتری شرکت TSMC به شمار می رود به طوریکه سال گذشته حدود 25.93 میلیارد دلار (حدود 16 درصد) از کل درآمد TSMC توسط اپل رقم حاصل شدهبود. در نهایت سود خالص این شرکت تولید کننده چیپ ست 9.83 میلیارد دلار برآورد شد. اما فردی که ادعا می کند به مجموعه TSMC آشنا است می گوید درآمد کلی شرکت در سال جدید افزایش خواهد یافت اما سود عملیاتی آن به کاهش مواجه می شود و عمده دلیل کاهش سفارشات توسط اپل است. اما خود شرکت TSMC افزایش درآمد و سود عملیاتی 5 الی 10 درصد را در سال 2016 پیش بینی کرده است اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که TSMC موفق به رسیدن به این میزان سود نخواهد بود.

به تازگی مینگ چی کو که همواره در زمینه با محصولات اپل نظرات درستی داده است گفته است که آیفون بعدی اپل ویژگی های جذابی برای کاربران نخواهد داشت و در نتیجه فروش موفقی را تجربه نمی کند.

این در حالی است که سهام شرکت اپل در یک سال گذشته در پایین ترین ارزش خود در حال معامله است اما همچنان به عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا شناخته می شود. هر چند که ارزش کل این شرکت از 500 میلیارد دلار به 493 دلار کاهش یافته است. گفتنی است شرکت گوگل نیز ارزشی حدود 488.9 میلیار دلار دارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر