;
coinex

بخش تجارت موبایل مایکروسافت واگذار می شود

بخش تجارت موبایل مایکروسافت که در واقع حق امتیاز فروش گوشی های ساخت نوکیا بود، به فاکسکان، واگذار می شود.

بخش تجارت موبایل مایکروسافت که در واقع حق امتیاز فروش گوشی های ساخت نوکیا بود، به فاکسکان، واگذار می شود.

با توجه به شایعاتی که از چین به گوش می رسد، مایکروسافت پس از فروش ۱۵ میلیون گوشی در طول فصل اول سال جاری، قصد دارد این بخش را واگذار کند و مجوز نام نوکیا به تولید کننده ی فاکسکان اعطا می شود. با توجه به قراردادی که در سال ۲۰۱۴ بین مایکروسافت و نوکیا منعقد شد، تا سال ۲۰۲۴ از نظر قانونی حق استفاده از نام نوکیا برای گوشی های هوشمند به مایکروسافت داده شده است.

اگر به دنبال شواهد بیشتری از وجود گوشی های سرفیس که در راه هستند، باشید شایعه ی مشابهی مدعی است که پس از بسته شدن بخش موبایل این شرکت، بخش باقی مانده از بخش تجارت موبایل مایکروسافت (که گوشی های لومیا را تولید می کنند) به گروه سرفیس خواهند پیوست.  50 درصد از کارکنان بخش تجارت موبایل مایکروسافت نیز اخراج خواهند شد.

همانطور که قبلا هم بیان کردیم، مایکروسافت از صدور مجوز پتنت های اندرویدی خود، بیش از فروش ویندوز فون سرمایه بدست می آورد. اما موفقیت تبلت سرفیس پرو طرفداران مایکروسافت را به سمت این باور سوق می دهد که پانوز پانی و تیم او توانایی طراحی گوشی های بهتر را خواهند داشت.

از زمان که این بخش از نوکیا به مایکروسافت فروخته شد، و به عنوان بخش تجارت موبایل مایکروسافت آغاز به کار کرد، 18،000 کارمند اخراج شده اند. اگر این شایعه درست باشد، این آمار به زودی افزایش خواهد یافت.

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت این روزها هیچ طرفداری برای بخش تلفن همراه خود ندارد و کاهش چشمگیری در میزان فروش تجارت موبایل مایکروسافت دیده ایم، ولی این طور نیست که این کمپانی کاملا بخش موبایل را رها کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر