;
coinex

فلش در مرورگر کروم به طور کامل مسدود می شود

photo_2016-05-16_12-15-33گوگل فلش در مرورگر کروم ، را طی سال جاری به طور کامل مسدود می کند.

نابودی فلش آهسته انجام شده است، در حال حاضر گوگل در حال برنامه ریزی است تا آن را به طور کامل در سال جاری مسدود کند در واقع این غول تکنولوژی تصمیم دارد تا مسدود کردن بسیاری از محتوای فلش در مرورگر کروم  را تا پایان سال جاری به اتمام رساند.

تحت دید فعلی آن، تقریبا هر وب سایتی که محتوای فلش داشته باشد، به طور پیش فرض، مسدود می شود. البته مخاطبان باز هم می توانند محتوای فلش را سایت به سایت فعال کنند و انجام این کار به طور خاص حالت انتخابی دارد. در صورت انتخاب نمایش فلش در مرورگر کروم ،برای تمام بازدید های بعدی، این مرورگر آن را نمایش خواهد داد.

برنامه ی مسدود کردن فلش در مرورگر کروم برای 10 سایت به طور پیش فرض اعمال نمی شود که از جمله آنها می توان به یوتیوب، فیس بوک، یاهو، توئیچ، و آمازون اشاره کرد. اما این سایت ها نیز فقط یک یک سال از این داستان معاف هستند. پس از آن، ماننددیگر سایت ها  به طور پیش فرض فلش برای آنها نیز مسدود می شود.

البته، این تغییر هنوز هم به طور کامل منجر به حذف فلش در مرورگر کروم نشده است. هنوز هم فلش دیده می شود و به طور گسترده ای شاهد اجرای آن هستیم. بنابراین کاربران اجازه ی اجرای آن را خواهند داد. با این حال، غیر فعال کردن فلش در مرورگر کروم به طور پیش فرض برای حفاظت در مقابل محتوای ناخواسته و محتوایی که به طور بالقوه مخرب است، ارائه می شود. همچنین توسعه دهندگان وب را به سوئیچ به HTML5 تشویق می کند.

جزئیات طرح مسدود کردن فلش در مرورگر کروم هنوز هم می تواند تغییر کند، اما طرح پیشنهادی آن نشان می دهد که در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی شود و مسدود شدن فلش آغاز خواهد شد حتی اگر جزئیات اجرای این طرح تغییر کند.

گوگل سال گذشته، مسدود کردن فلش را در مقیاس بسیار محدود، اجرا کرده است، در آن زمان، به صورت هوشمندانه ای، محتوای غیر ضروری را به عنوان روشی برای حفظ عمر باتری، متوقف کرد. اکنون این تنظیمات به طور پیش فرض انجام می شود و همه چیز بیش از پیش، تغییر می کند.

 .

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر