;
coinex

اکسپریا ایکس ای اولترا : گوشی جدید سونی

سونی امروز از برند جدید گوشی هوشمند اندرویدی خود، اکسپریا ایکس ای اولترا (Xperia XA Ultra) رونمایی کرد.

سونی امروز از برند جدید گوشی هوشمند اندرویدی خود، اکسپریا ایکس ای اولترا (Xperia XA Ultra) رونمایی کرد. این گوشی به عنوان چهارمین گوشی از سری اکسپریا ایکس این شرکت است، مدل های دیگر عبارتند از: اکسپریا ایکس، اکسپریا ایکس پرفورمنس و اکسپریا ایکس ای.

اکسپریا ایکس ای اولترا شبیه به دستگاهی ست که قبلا به صورت غیر رسمی و با نام اکسپریا سی ۶ (Xperia C6) دیده بودیم. همانطور که از نام این گوشی هم مشخص است، ایکس ای اولترا نسخه ای بزرگتر از اکسپریا ایکس ای است ولی طراحی نسیتا مشابهی دارد و از مهم ترین شباهت های آنها می توان به نمایشگر لبه به لبه ی آن اشاره کرد. البته از آنجایی که این دستگاهی بزرگتر است، این نمایشگر هم بزرگتر از نمایشگر موجود بر روی گوشی معمولی ایکس ای است: این دستگاه دارای نمایشگری ۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی می باشد.

یکی از ویژگی های برجسته ی دستگاه سونی اکسپریا ایکس ای اولترا دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی آن است که با فلش ال ای دی و تثبیت کننده ی تصویر نوری (OIS) همراه می شود و به کاربر این امکان را می دهد که بتواند سلفی های با کیفیت بالاتر بگیرد. از دیگر مشخصات این دستگاه می توان به دوربین عقب ۲۱.۵ مگاپیکسلی آن اشاره کرد اما به نظر می رسد که این دوربین دارای تثبیت کننده ی تصویر نوری نیست و بدین ترتیب گوشی اچ تی سی ۱۰ که به تازگی منتشر شد، به عنوان تنها گوشی هوشمندی ست که هر دو دوربین موجود بر روی آن دارای تثبیت کننده ی تصویر نوری هستند.

هنوز این گوشی اکسپریا ایکس ای اولترا را بر روی هیچیک از وب سایت های سونی ندیده ایم، بنابراین لیست کاملی از مشخصات آن را در اختیار نداریم.

تا آنجایی که می دانیم این دستگاه اندروید مارشمالو را اجرا می کند و با پردازنده ای ۸ هسته ای مدیاتک MT6755 (ملقب به Helio P10) طراحی شده و علاوه بر آن رم ۳ گیگابایتی، حافظه ی داخلی قابل ارتقای ۱۶ گیگابایتی و یک باتری با قابلیت شارژ سریع به نمایش می گذارد که  با یک بار شارژ به مدت دو روز دوام می آورد.

سونی قصد دارد دستگاه اکسپریا ایکس ای اولترا را اوایل ژوئیه منتشر کند اما تنها چند بازار منتخب این گوشی را دریافت خواهند کرد. جزئیات مربوط به قیمت این دستکاه هم هنوز مشخص نشده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    قیمتش 13000ه

    پاسخ