;
coinex

استفاده از تراشه مودم اینتل در آیفون ۷

استفاده از تراشه مودم اینتل در آیفون ۷

اگر شما بر این باورید که یک شایعه در صورتی به حقیقت می پیوندد که چندین بار تکرار شود، باید بگوییم که این چهارمین بار است که این شایعه به گوش می رسد که اپل برای آیفون ۷ از تراشه مودم اینتل استفاده خواهد کرد، بنابراین احتمال به وقوع پیوستن آن هم زیاد است. گزارش امروز می گوید که اینتل مسئول تامین ۵۰ درصد از این تراشه هاست و ۵۰ درصد باقی مانده این تراشه ها احتمالا توسط تامین کننده ی فعلی تراشه های مودم اپل، کوالکام، تهیه می شود. از ماه گذشته که مدیر عامل شرکت کوالکام، Steve Mollenkopf، اعلام کرد که این کمپانی یکی از مشتریان خود را از دست داده، شایعه شد که این کمپانی مذکور، اپل است.

حال با توجه به شایعات گفته می شود که اینتل تراشه های مودم را بسته بندی می کند ولی ساخت آن به عهده ی  TSMC و King Yuan Electronics است. گزارشی که از استفاده ی تراشه های مودم اینتل در آیفون ۷ خبر می دهند، به اکتبر سال گذشته برمی گردند؛ زمانی که صحبت ها راجع به این موضوع بود که تراشه ی 9X45 LTE کوالکام موجود در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس با مودم 7360 LTE اینتل جایگزین می شوند.

سال گذشته، اپل تیمی از مهندسین را به مونیخ، جایی که مودم 7360 LTE اینتل ساخته شده بود، فرستاد تا این تراشه را برای تکرار در نسل های بعدی آیفون بهینه سازی کنند.

تراشه ی مودم Intel 7360 LTE سرعت داده ی Cat.10 را پشتیبانی می کند که به این معنی ست که دیتا با سرعت ۴۵۰مگابیت در ثانیه دانلود و با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه آپلود می شوند.

انتظار می رود که آیفون ۷ در سپتامبر آینده رونمایی شود. طبق آخرین شنیده ها، برای آغاز تولید انبوه این گوشی با تولید کنندگان پگاترون (Pegatron) و فاکسکان (Foxconn) قرارداد بسته شده است.  بنا به گزارش ها ۱۰۰ درصد تراشه اپل ای ۱۰ (Apple A10) که در آیفون ۷ به کار گرفته می شود توسط TSMC تولید خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر