;
coinex

مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را فروخت

حق امتیاز بخش موبایل نوکیا که در اختیار مایکروسافت بود به قیمت 350 میلیون دلار به فاکسکان فروخته شد.

حق امتیاز بخش موبایل نوکیا که در اختیار مایکروسافت بود به قیمت 350 میلیون دلار به فاکسکان فروخته شد.

چند روز پیش، شایعه ای از چین نشان می داد که مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را تحت قرار دادی به فاکسکان خواهد سپرد. امروز، مایکروسافت رسما این توافقنامه را امضا کرد که در آن دیده می شود که فاکسکان بخش موبایل نوکیا را در ازای 350 میلیون دلار از مایکروسافت گرفته است.

به عنوان بخشی از این معامله، فاکسکان حق استفاده از نام تجاری نوکیا را برای گوشی های آینده ی خود دریافت کرده است. این شرکت بر ویژگی های نرم افزاری و خدمات گوشی نوکیا، موافقت تامین حیاتی و همچنین هر گونه قرارداد و ضوابط مرتبط کنترل و نظارت خواهد داشت.

فاکسکان اموال تسهیلات ساخت هانوی، ویتنام مایکروسافت را نیز در اختیار گرفته است. مایکروسافت اعلام کرده است که تقریبا 4500 کارمند او این فرصت را دارند که به فاکسکان یا شرکتهای تابعه آن بپیوندند.

همچنین مایکروسافت اعلام کرد که انتظار دارد این معامله در نیمه دوم سال جاری تمام شود، مصوبات قانونی و سایر شرایط بسته شدن قرار داد نیز به سرانجام برسد.

در حالی که مایکروسافت در پی فروش موبایل نوکیا به فاکسکان است، این غول فناوری مستقر در ردموند، طرفداران گوشی های هوشمند ویندوزی خود را نا امید نخواهد کرد و  به توسعه ی ویندوز 10 موبایل ادامه خواهد داد. علاوه بر این، این شرکت می گوید که پشتیبانی از ویندوز 10 تلفن همراه مانند لومیا 650، 950 و 950XL و همچنین گوشی تولید کنندگان شخص ثالث مانند ایسر، اچ پی، آلکاتل، وایو، یا ترینیتی را ادامه می دهد.

این شایعه اشاره می کند که کارکنان باقی مانده در مایکروسافت اغلب روی توسعه گوشی سرفیس شایعه شده ی مایکروسافت تمرکز خواهند کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر