coinex
راهنمای خرید تکراتو

اندروید N ورژن پیشرفته تری از حالت Doze را به همراه خود آورده است

اندروید N ورژن پیشرفته تری از حالت Doze را به همراه خود آورده است

یکی از موضوعات مهم در مورد گوشی های هوشمند این است که اغلب این گوشی ها عمر باتری مناسبی ندارند و فاصله بین شارژ کردن مجدد گوشی بسیار کم است. حتی گوشی های هوشمند با باتری های بسیار بزرگ نیز نهایتاً 2 یا 3 روز قابل استفاده هستند و این چندان جالب نیست. برای بهبود این وضعیت، اندروید 6 مارشمالو حالت Doze را معرفی کرد. Doze ویژگی است که با مدیریت هوشمندانه برنامه های در حال اجرا در پس زمینه باعث بهبود عمر باتری گوشی های هوشمند می شود. برای فعال شدن حالت Doze دو شرط باید همزمان اتفاف بیفتد: اول این که گوشی در جای ثابتی وجود داشته باشد و دوم صفحه نمایش آن خاموش باشد. در واقع طراحی Doze به گونه ای است که وقتی از سیستم استفاده نمی شود فعال شود.

به همراه اندروید N، ورژن توسعه یافته ای از حالت Doze وجود دارد که باعث بهبود کارایی در حالت استند بای می شود که می تواند مصرف بهینه تر باتری را منجر شود. در ورژن جدید Doze، صرفه جویی در باتری بلافاصله بعد از خاموش شدن صفحه نمایش آغاز خواهد شد. این در حالتی است که دیگر به شرط دوم فعال شدن Doze یعنی ثابت بودن گوشی نیاز نیست. وقتی گوشی در حالت استندبای باشد و آن را درون جیب خود قرار دهید، حالت Doze هر چند دقیقه یک بار به صورت خیلی کوتاه اجازه می دهد تا دسترسی به شبکه امکان پذیر باشد و برنامه های پس زمینه اجرا شوند. بنابراین دیگر نگران عمل نکردن آلارم ها در ساعت مورد نظر نباشید و مطمئن باشید که نوتیفیکیشن های ضروری را از دست نخواهید داد.

البته اگر گوشی ثابت باشد و حرکت نکند، عملکرد Doze همانند اندروید 6 مارشمالو خواهد بود و عملیات محدود کردن برنامه های پس زمینه با شدت بیشتری انجام می شود. این تنها یکی از ویژگی هایی است که اندروید N به همراه خود آورده است.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر