;
coinex

اندروید ور ۲ ؛ آپدیتی از نرم افزار پوشیدنی گوگل

گوگل در کنفرانس I/O 2016 از اندروید ور ۲ (Android Wear 2) رونمایی کرد.

گوگل در کنفرانس I/O 2016 از اندروید ور ۲ (Android Wear 2) رونمایی کرد. این یک بروزرسانی برای نرم افزار پوشیدنی ست که با تمرکز بر روی چیزی که کاربران ساعت واقعا به آن نیاز دارند، وعده ی یک تجربه ی ساده و روان را می دهد. در واقع می توان به پیام رسانی هوشمند تر، اپلیکیشن هایی که نیازهای شما را پیش بینی می کنند و سازگاری بهتر با آیفون ها در راستای تجربه ی کاربری بهتر اشاره نمود. انتظار می  رود این بروزرسانی در پاییز عرضه شود.

با توجه به گزارش IDC، بروزرسانی اندروید ور در راستای تلاش گوگل برای رسیدن به اپل واچ که در بازار ساعت های هوشمند پیشتازی می کند، می باشد. گوگل انتظار دارد که با ترکیب رابط کاربری هوشمندتر و سازگاری با آیفون مجددا بتواند جنبشی را در این عرصه ایجاد کند.

رهبر تیم اندروید ور در مصاحبه ای می گوید: “شما می توانید از هر اپلیکیشن بر روی هر ساعتی اطلاع داشته باشید.”

اپلیکیشن ها برای پیش بینی بهتر نیازهای شما با اندروید ور ۲ کار می کنند. به طور مثال قبلا اگر می خواستید  بدوید، مجبور بودید که یک اپلیکیشن را راه اندازی کنید و یک فعالیت را قبل از اینکه شروع کنید، انتخاب کنید.  اما اندروید ور ۲ می تواند به صورت خودکار تشخیص بدهد که شما در حال ورزش هستید و اپلیکیشن هایی مانند Strava را راه اندازی کند و حتی احتمالا  نیازی هم نباشد که دکمه ی Run را بزنید. هنگامی که در حال دویدن هستید، یک پلتفرم تناسب اندام نونما شده ی Google Fit، مقدار سوخت کالری شما را حساب می کند و می توانید آنها را با هر اپلیکیشن تناسب اندام دیگری که بر روی دستگاه شما اجرا می شود به اشتراک بگذارید.

از دیگر قابلیت هایی که می توان به آن اشاره نمود این است که اگر یک ساعت اندروید ور با LTE توکار خریداری کنید، این نرم افزار جدید به شما این امکان را می دهد که اپلیکیشن هایی که دراینترنت موجود هستند را مستقیما مشاهده نمایید و بدون استفاده از گوشی به اینترنت متصل شوید. شما می توانید اپلیکیشن ها را بر روی خود ساعت از یک فروشگاه دانلود کنید، به پیام های متنی پاسخ دهید، تماس برقرار کنید و آهنگ های موجود در  Spotify را مستقیما از ساعت و بدون استفاده از گوشی و یا از طریق هدفون های بلوتوث گوش دهید. همچنین استفاده از ساعت های اندرویدی برای کاربران آیفونی فوق العاده ساده و سرراست شده است. دسترسی مستقیم به اینترنت به این معنی ست که لازم نیست که توسعه دهندگان، یک اپلیکیشن مطابق با آیفون بسازند و یا منتظر تاییدیه ی اپل باشند. توسعه دهندگان می توانند یک اپلیکیشن ساعت اندرویدی ایجاد کنند که بر روی هر دو پلتفرم کار می کند.

پیام رسانی در این سیستم عامل هم تغییر زیادی کرده است. اگر شما می خواهید به یک پیام متنی و یا ایمیل پاسخ دهید در حالیکه از ساعت خود استفاده می کنید، شما چندین روش برای انجام این کار دارید. یک روش این است که از کیبورد تاچ اسکرین موجود با قابیلت تکمیل خودکار استفاده کنید که با کشیدن بر روی آن کلماتی پیشنهاد می شود و می توانید آنها را نتخاب کنید، روش دیگر گزینه ی دست خط است که به شما این امکان را می دهد که حروف تکی بنویسید و آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید و یک کلمه ایجاد کنید.

از دیگر مواردی که راجع به این سیستم عامل می توان گفت این است که اندروید ور ۲ روش جدیدی را ارائه می دهد که می توانید برای اسکرول در میان اپلیکیشن ها  با انگشت خود لبه ی این نمایشگر را بچرخانید و تم تیره تر این رابط کاربری به ذخیره ی باتری کمک شایانی می کند. اما تغییر بزرگ اندروید ور بهبود مواردیست که افراد می توانند با این ساعت های هوشمند و بر روی مچ های خود انجام دهند اما برای جذب بیشتر کاربران به استفاده از ساعت های هوشمند فاکتورهای اندازه، شکل و استایل هم بسیار مهم هستندکه به گفته ی سینگلتون امید است که شرکای سخت افزاری مانند کاسیو (Casio)، فسیل ، Michael Kors و نیکسون ساعت های هوشمند اندرویدی جدید و متفاوتی به ارمغان آورند.

لازم به ذکر است که این نسخه ی اندروید ور ۲ هم اکنون در دسترس توسعه دهندگان قرار می گیرد ولی عرضه ی عمومی آن در پاییز خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر