;
coinex

Firebase Analytics : ابزاری برای حفظ و توسعه بیشتر اپلیکیشن ها

گوگل برای ساخت و حفظ  اپلیکیشن ها، ابزار بیشتری را به توسعه دهندگان ارائه می دهد.

گوگل برای ساخت و حفظ  اپلیکیشن ها، ابزار بیشتری را به توسعه دهندگان ارائه می دهد.

از زمانی که گوگل آنالیتیکیس راه اندازی شده (حدود ۱۰ سال پیش) تا کنون به عنوان مهمترین ابزار برای توسعه دهندگان وب شناخته شده است. هم اکنون گوگل با راه اندازی سرویس فایربیس (Firebase) همین کار را برای توسعه ی وب موبایل، اندروید و آی او اس انجام می دهد. در کنفرانس I/O گوگل، این کمپانی از فایربیس آنالیتیکس (Firebase Analytics) خبر داد؛ ابزاری رایگان که به شما درک بهتری از اینکه چگونه از اپلیکیشن های شما استفاده می کنند، می دهد. علاوه بر این، فایربیس قابلیت های جدیدی ارائه می دهد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: پیام رسانی کلودی؛ که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که از طریق اپلیکیشن های خود به کاربران پیام دهند، حافظه ی آنلاین که توسط گوگل کلود استوریج (Google Cloud Storage) طراحی شده و توانایی تنظیم و بهبود اپلیکیشن ها در حالت پرواز.

همراه با همه ی این قابلیت های جدید، فایربیس یک کنسول توسعه ی نونما شده برای مدیریت اپلیکیشن ها ارائه می دهد که نسبت به دیکر محصولات توسعه ی گوگل عمیقتر است. برای آن دسته از افرادی که اپلیکیشن مورد استفاده شان به خوبی کار نمی کند می توانند از Firebase Crash Reporting استفاده کنند و بدین ترتیب جزئیات مربوط به لغزش ها و خرابی ها را ارسال کنند. همچنین گوگل نام برند کلود تست لب (Cloud Test Lab) را که برای تست اپلیکیشن قبل از ارائه به عموم است، تغییر داد و نام آن را فایربیس تست لب (Firebase Test Lab) نهاد.

در صورتی که شما خود یک توسعه دهنده ی اپلیکیشن نباشید، احتمالا هیچیک از اینها برای شما هیجان انگیز نخواهد بود اما این می تواند منجر به تجارب موبایلی بهتری برای همه ی ما شود. فایربیس یک سرویس کراس-پلتفرم است بنابراین تنها به اپلیکیشن های اندرویدی اختصاص ندارد و هم اکنون بیش از ۴۷۰ هزار توسعه دهنده برای این سرویس اقدام کرده اند. به این ترتیب طبیعتا این روشی عالی برای گوگل به منظور گسترش سلطه ی تبلیغات است: به عنوان بخشی از آپگرید فایربیس توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های خود را با پلتفرم AdMob گوگل به سادگی ادغام کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر