;
coinex

محصولات I/O گوگل جالب اما ناکارآمد

محصولات I/O زیادی در کنفرانس این هفته ی گوگل معرفی شدند که قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین این غول فناوری را نشان می دهند.

محصولات I/O زیادی در کنفرانس این هفته ی گوگل معرفی شدند که قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین این غول فناوری را نشان می دهند.

برای مثال، دستیار محاوره ای جدید گوگل می تواند یافته های جستجو به روش قدیم گوگل را به یک مرحله ی دیگر ارتقا دهد و شرایطی را برای کاربر فراهم کند تا بتواند سوالات خود را بپرسد، پیشنهادات را پیدا کند و یا از طریق پیام های متنی، مکان هایی مثل رستوران را از طریق اپلیکیشن الو رزرو کند؛ تمام این کارها از طریق اسپیکر هوشمند گوگل هوم، با فرمان های صوتی نیز امکان پذیر است.

گوگل بر پایه ی سال ها تحقیق، توسعه و جمع آوری داده، استوار است.

ناگفته نماند که تکنولوژی گوگل هوم، به دنبال اسپیکر آمازون اکو ساخته شده است؛ با اینحال، تجربه ی گوگل در جستجوی صوتی و پردازش زبان های طبیعی، بیشتر است. برای مثال، از هوم بپرسید “قد استف کری چقدر است؟”؛ و در ادامه بپرسید “شماره ی جرسی او چند است؟” هوم در این حالت تشخیص می دهد که شما در سوال دوم، درباره ی چه کسی صحبت می کنید؛ این در حالیست که الکسا تنها می تواند تک سوال ها را تشخیص دهد.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل درباره ی تکنولوژی گوگل گفت: “توانایی ما در ایجاد درک محاوره ای، بسیار فراتر از سایر دستیارها در دستگاه های دیگر است. ما در بزرگی، جلودار سایرین هستیم.”

اما علیرغم هوش پشت پرده ی گوگل، چالش اصلی این غول فناوری در ایجاد انگیزه بین مردم است؛ این شرکت باید مردم را متقاعد کند که از این تکنولوژی ها و محصولات I/O استفاده کنند.

در مرحله ی اول باید گفت که آنها دیر وارد بازی شدند و در حقیقت، هنوز در دسترس نیستند. دان داوسون، تحلیلگر ارشد جکداو ریسرچ، به طور خلاصه برای وال استریت ژورنال شرح داد: “این تکنولوژی ها، اساسا خوب به نظر می رسند؛ اما یک ریسک قابل توجه وجود دارد. گوگل، دیرتر از سایرین وارد برخی از بازارها شده و برای ایجاد تفاوت، کمی دیر است.”

محصولات I/O مانند دستیار، هوم و الو، تا اواخر امسال راه اندازی عمومی می شوند. زمانی که اینها حقیقتا وارد بازار شوند، اپلیکیشن الو به طور مثال، باید در شرایطی که فضای زیادی برای اپلیکیشن های پیام رسان وجود ندارد، دوام بیاورد.

یکی از توسعه دهندگان در I/O به خوبی چالش اصلی را مورد توجه قرار داد؛ او به سادگی بیان کرد که مجبور به خرید آیفون است چرا که تمام دوستان او، از iMessege استفاده می کنند. خرید یک آیفون، ساده تر از متقاعد کردن آنها به خرید یک سیستم عامل رواج یافته و استفاده از واتس آپ بود. این مثال کمی افراطی است، اما اصل موضوع را بیان می کند: اگر دوستان شما اپلیکیشن های پیام رسان را دانلود نکنند، این برنامه ها نیز فایده ای نخواهند داشت.

علاوه بر عبور از این مانع و قانع کردن مردم به اینکه برنامه های فیس بوک، واتس آپ، اسنپ چت، هنگ اوت و غیره را کنار کذاشته و از اپلیکیشن جدید استفاده کنند، گوگل باید افراد را متقاعد کند که اداره ی زندگی توسط هوش مصنوعی، راحت تر بوده و اصلا ترسناک نیست.

ناگفته نماند که برای دریافت این برنامه ها باید پیام های کد گذاری شده ی iMessege و واتس آپ را کنار گذاشته تا بتوانید از مزایای کامل دستیار بهره ببرید. (اپلیکیشن الو، از یک حالت ناشناس تماما کد گذاری شده برخوردار است.)

جذابیت دستیار محاوره ای گوگل در این است که می تواند پاسخ های پیشنهادی ارائه کند، او این کار را بر اساس پاسخ های گذشته و از طریق تشخیص عکس ها و به خاطر سپردن چیزهای متفاوت انجام می دهد. برای مثال او به مرور زمان تشخیص می دهد که شما گیاه خوار هستید و رستوران های مناسب را به شما پیشنهاد می کند.

اما سوال اینجاست که آیا شما می خواهید که گوگل، صدای شما باشد؟ هزینه ی این تسهیلات چقدر است؟

بنا بر گفته ی مارکو آرمنت، چشم انداز گوگل در باره ی آینده، علامت ها را از دست داده است: “گوگل دقیقا در جایگاهی قرار دارد که فکر می کند، توپ نیز به همان نقطه فرو می رود. احتمال اشتباه کردن آنها وجود دارد. این خدمات هوش مصنوعی می تواند از لحاظ اجتماعی، ناشیانه باشد. گوگل، دستگاه های عجیب، هوشمندانه و تکنولوژیکی زیادی تولید می کند که راه به جایی نمی برند.”

همزمان با حرکت به سوی آینده ای که احتمالا توسط هوش مصنوعی نیرو می گیرد و گلاویز شدن با چیزی که می تواند ارتباط های روزمره ی ما باشد، گوگل باید ثابت کند که مزایای آوردن تکنولوژی های ترسناک، ارزشمند خواهد بود. این تنها راهی است که از طریق آن می تواند با دیر آمدن به زمین بازی، مفید واقع شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر