;
coinex

سخنرانی پیتر تیل در کالج همیلتون

پیتر تیل یکی از میلیاردرها و بهترین سرمایه گذاران شناخته شده در سیلیکون ولی است.

پیتر تیل یکی از میلیاردرها و بهترین سرمایه گذاران شناخته شده در سیلیکون ولی است. اما او به عنوان یکی از موسسین پی پال می گوید که هیچیک ازموفقیت های او اتفاق نمی افتاد اگر او به مسیر و راه خود به عنوان یک وکیل ادامه می داد. مسیری که او تحت عنوان “مسیری معلوم و آشنا” از آن یاد می کند. او به جای اینکه آن مسیر مشخص را ادامه دهد، به کالیفرنیا نقل مکان کرد و یک استارتاپ تکنولوژی تاسیس کرد و ثروت کنونی خود را مدیون این حرکت غیرمتعارف آن روزهای خود می داند.

تیل در یکی از سخنرانی های خود در کالج همیلتون در روز یکشنبه از مسیری مخالف قاعده مرسوم و مسیر آشنا صحبت کرد و به دو کلیشه ی بزرگ اشاره و بیان کرد که بیشتر از اینکه درست و صحیح باشند، اشتباه هستند.

او گفت که اولین کلیشه ی بزرگ این است که افراد بر این باورند که باید به خودی خود باهوش و مبتکر باشند. نخست باید بدانید که کاری که شما انجام می دهید نباید حتما درست باشد. در این صورت ریسک پذیری معنایی ندارد. شما باید در کارهای خود نظم و انضباط داشته و ریسک پذیر باشید و افکار خود را پرورش داده و به فکر پیاده سازی آنها در زمان مناسب باشید و کورکورانه مسیرهای قبلی را دنبال نکنید. دومین نکته این است که صحبت های هیچ مشاوری حتی والدین شما نباید افکار و ایده هایتان را تحت تاثیر قرار بدهد. مسلما یک پدر و یا مادر از روی دلسوزی فرزندان خود را نصیحت می کنند ولی در بعضی موارد این دلسوزی ها می تواند منجر به این شود که آینده ی درخشان کودکانشان را تباه کنند.

کلیشه ی دیگری که وجود دارد این است که اکثر افراد بر این باورند که باید طبق روال گذشته زندگی کنند. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی این است که دقیقا برعکس کاری که به طور معمول انجام می دهید را انجام دهید. طوری زندگی کنید که گویی برای همیشه زنده خواهید ماند. به این معنی که شما باید به گونه ای تلاش کنید که که برای خود انتخاب های متعددی داشته باشید و بتوانید روز به روز بیشتر و بیشتر رشد کنید.

نکته ی کلیدی سخنرانی تیل اجتناب از اعتماد به اشخاص نادان است. اگرچه تیل می گوید که آموزش و سنت هنوز هم ارزشمند هستند اما از فارغ التحصیلان جدید درخواست می کند تا کارهای جدید و نوآورانه انجام دهند و قدم به قدم راه الگوهای خود (پدر و مادر و معلمان) را دنبال نکنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر