;
coinex

تست سقوط آیفون ۶ اس در کنار گلکسی اس ۷

تست سقوط آیفون ۶ اس در کنار گلکسی اس ۷

در تست سقوط اخیری که توسط PhoneBuff  و دستگاه تست سقوط حرفه ای آن تولید شده است، دو گوشی گلکسی اس ۷ سامسونگ و آیفون ۶ اس اپل مورد تست و آزمایش قرار گرفته اند. هر دو گوشی از ارتفاع حدود یک متری (۳.۳ فوت) و از طرف کناری، عقب، قسمت پایین و جلو به زمین انداخته می شوند. هر گوشی که پس از ۴ بار تست، از لحاظ فنی قادر به برقراری تماس تلفنی باشد، به دور نهایی راه می یابد.

تست قسمت عقب این دو گوشی نشان داد که قدرت ساخت فلزی آیفون ۶ اس بر ساخت شیشه ای گلکسی اس ۷ غلبه کرده و تنها چند خراش جزئی به آن وارد شده است. از طرف دیگر، به قسمت شیشه ای گلکسی اس ۷ آسیب جدی وارد شده و بخش هایی از شیشه ی آن ترک خورده است. اینطور که از شایعات پیداست اپل هم قصد دارد قسمت عقب و جلوی آیفون های ۲۰۱۷ را شیشه ای بسازد. اگر این موضوع به وقوع بپیوندد، احتمالا این گوشی هم در تست سقوط دوام زیادی نمی آورد.

هر دو گوشی آیفون ۶ اس و گلکسی اس ۷ در تست سقوط از قسمت پایین دستگاه جان سالم به در بردند و آسیب آنها در حدی ست که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. در تست سقوط از ناحیه ی کناری هر دو گوشی آسیب هایی را متحمل شدند اما به قدری آسیب آنها جزئی بوده که هیچ تاثیری در بهره برداری از دستگاه ها نگذاشته است. در تست سقوط این دو گوشی از قسمت جلویی، به طور معمول شاهد آسیب های عمده ای بودیم. نمایشگر آیفون ۶ اس ترک خورد و نمایشگر گلکسی اس ۷ نه تنها کاملا ترک خورد بلکه به مرحله ی بعدی هم نتوانست راه یابد.

از آنجایی که بین این دو دستگاه تنها گوشی آیفون ۶ اس قابل استفاده بود، به دور بعدی راه یافت. در این مرحله، این گوشی به طور مداوم، چندین و چند بار از قسمت جلویی به زمین انداخته می شود تا جایی که دیگر نتوان آن را مورد استفاده قرار داد. شما احتمالا تست سقوط اچ تی سی ۱۰ را به خاطر می آورید که بعد از ۳۲ بار سقوط، کارایی خود را از دست داد و از عمل متوقف شد. آیفون ۶ اس نتوانست این رکورد را بزند و تنها پس از ۵ بار سقوط از عمل متوقف شد. در نهایت باید بگوییم که در این تست سقوط و برتری آیفون ۶ اس بار دیگر این نکته را خاطر نشان می سازد که ساخت فلزی همچنان بر شیشه ارجحیت دارد.

.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر