;
coinex

واکنش پلیس فتا به حمله هکرها به 8 سایت ایرانی

واکنش پلیس فتا به حمله هکرها به 8 سایت ایرانی

رییس پلیس فتای ناجا درباره حملات سایبری اخیر به سایت‌های سازمان دولتی توضیحاتی را ارائه کرد.

سردار سیدکمال هادیان‌فر ظهر امروز در حاشیه گردهمایی روسای پلیس‌های آگاهی ناجا با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حملات سایبری اخیر به سایت سازمان‌هایی چون سازمان ثبت اسناد، مرکز آمار و… اظهار کرد: در روز چهارم خردادماه از طرف سه شرکت با محوریت عربستان، به 8 سایت حمله شد که دو مورد آن منشاء داخلی و شش مورد منشاء خارجی داشت.

وی ادامه داد: البته این هکرها ربطی به دولت سعودی نداشته و از کشور عربستان بوده‌اند.

رییس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه این افراد و آی‌پی‌های آنان شناسایی شده و در اختیار اینترپل قرار گرفته‌اند درباره اینکه آیا حمله متقابلی از طرف کشورمان به عربستان بوده یا خیر؟ گفت: حمله سازمان یافته‌ای وجود نداشته که اگر هم موردی بوده به شکل شخصی انجام شده است.

هادیان‌فر اضافه کرد: حمله صورت گرفته به خاطر ضعف امنیتی بوده و ما این موضوع را به صاحبان سایت‌ها اطلاع داده‌ایم.

.

35 درصد از جرایمی که در پلیس فتا رسیدگی می‌شود مربوط به تلگرام است

.

وی با بیان اینکه تقریبا 35 درصد از جرایمی که در پلیس فتا به آن رسیدگی می‌شود مربوط به تلگرام است، گفت: این آمار در سال جاری 47.5 درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس فتای ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اجرای فاز 1 و 2 طرح عنکبوت گفت: هر اقدام مجرمانه‌ای که در فضای مجازی انجام شود از سوی پلیس رصد شده و به پلیس امنیت اخلاقی و دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.

هادیان‌فر همچنین درباره فروش موادمخدر در فضای مجازی اظهار کرد: این موضوع از مواردی است که پلیس فتا به جد پیگیر آن است البته در سال گذشته این آمار 62.5 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس فتای ناجا با اشاره به ایجاد هرهفته 80 هزار سایت با اهداف مجرمانه در سراسر جهان خاطرنشان کرد: با این آمار نمی‌توان ادعا کرد که صد درصد جلوی جرایم گرفته می‌شود؛ اما پلیس فتا با تمام توان با این جرایم برخورد خواهد کرد.

.

.

منبع: isna


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی ممنون که آی پی اونها رو به اینترپل گزارش کردید!!!به خدا شک دارم این آی پی بدونه چیه! آخه هکر از آی پی واقعی خودش استفاده میکنه؟!

    پاسخ