;
coinex

نیم کره ی چپ و راست مغز، وجود ندارد

فرهنگ عامه ما را متقاعد کرده است که مغز به دو نیمه تقسیم می شود. بله همینطور است مغز به دو بخش تقسیم شده، ولی نه آنگونه که شما فکر می کنید، نیم کره ی چپ و راست مغز وجود ندارد.

فرهنگ عامه ما را متقاعد کرده است که مغز به دو نیمه تقسیم می شود. بله همینطور است مغز به دو بخش تقسیم شده، ولی نه آنگونه که شما فکر می کنید، نیم کره ی چپ و راست مغز وجود ندارد.

اگر شما فرد هنری و تخیلی هستید، ممکن است تصور کنید که نیم کره راست مغزتان فعال است و یا اگر منطقی و سازمان یافته، زندگی می کنید شاید متصورید که نیم کره چپ مغز شما فعال تر است.  آیا این جملات آشنا به نظر می رسند؟ در تست های آنلاین بارها با آنها روبه رو شده اید. باید بگوییم که این موضوع صحت ندارد.

در حالی که مغز ما به طور فیزیکی به دو نیم کره ی مختلف تقسیم می شود، ولی به دو طرف چپ و راست تقسیم نمی شود و عملکرد کل مغز مربوط به فرآیندهای تفکر خلاق ماست.

این عقاید محبوب در مورد نیم کره ی چپ و راست مغز ، احتمالا از نتایج حاصل از مطالعات انجام شده روی مغز و تحقیقات اوایل سال 1980 سرچشمه گرفته است. بیشتر علوم اخیر این ایده ها را منسوخ کرده اند و ثابت می کنند که بیشتر آنچه که ما تصور می کنیم که کنترل آن نتیجه ی فعالیت های یک طرف مغز است در واقع در هر دو طرف انجام می شود.

ویلیام دوگان، استاد دانشکده بازرگانی کلمبیا می گوید” علوم اعصاب در حال حاضر نشان می دهد که  زمان فکر کردن، هیچ سمت راست یا سمت چپی در مغز وجود ندارد که درگیر باشد” او این مفهوم که چگونه فکر می کنیم و تفکر خلاق داریم را اینگونه توضیح داد :” ایده های خلاقانه در واقع در ذهن اتفاق می افتد، کل مغز درگیر تفکر و بررسی المان ها است، سپس انتخاب می کند و آنها را با هم ترکیب کرده و استراتژی را ایجاد می کند.”

بنابراین، به نتیجه ی آزمونهای آنلاین در مورد عملکرد مغز خود، توجه نکنید، نیم کره ی چپ و راست مغز وجود ایده ای باطل است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اگه میخاید یه آدم نترس و خیلی شجاعی باشید به شما بزرگواران توصیه میکنم به نیمکره ی سمت چپ مغزتون بیشتر فشار بیارید نیمکره ی سمت چپ مغز هرچی فعال تر باشه اون آدم چه زن چه مرد بطور ناخواسته یا خواسته آرامش درونی بیشتری در درونش ایجاد میشه و این آرامش درونی شما رو به اوج شجاعت میرسونه ازتون خواهش میکنم این نظر این حقیر رو نشون بدید تا شاید تونسته باشم به شما عزیزان کمکی کرده باشم

    پاسخ