;
coinex

برتری اولین ماشین خودران ولوو در مقایسه با رقبا چیست؟

اولین ماشین خودران ولوو در مقایسه با سایر رقبا، برتری های زیادی دارد؛ این ماشین زودتر از آنچه فکر می کنید، آماده خواهد شد.

اولین ماشین خودران ولوو در مقایسه با سایر رقبا، برتری های زیادی دارد؛ این ماشین زودتر از آنچه فکر می کنید، آماده خواهد شد.

کمپانی ولوو برای عرضه ی ماشین های خودران خود تا 4 سال آینده، برنامه ریزی کرده است  و بنابر ادعای این شرکت، پیشرفته تر از ماشین های خودران سایر شرکت های خودروساز خواهد بود.

اریک کولینگ، رهبر ارشد فنی بخش امنیت و پشتیبانی تکنولوژیک از راننده در کمپانی ولوو به خبرنگار تک اینسایدر گفت: “مساله ای که ماشین خودران ولوو را منحصر به فرد می کند این است که ما تلاش می کنیم تکنولوژی را در واقعیت مستقر کنیم. منظور از این حرف، ماشین های خودرانی هستند که شرایطی را برای راننده فراهم می کنند که بتواند به کارهای دیگر بپردازد.”

به بیان دیگر، زمانی که اولین ماشین خودران ولوو کنترل را در دست بگیرد، به نظارت یک انسان نیاز ندارد. راننده می تواند به کارهای دیگر مشغول شود و ماشین کنترل کامل را در اختیار داشته باشد. علاوه بر این، این ماشین به شکلی طراحی شده که بتواند با هر شرایطی روبرو شود.

در حال حاضر، تعداد کمی از خودروسازان به تولید و فروش ماشین های نیمه مستقل می پردازند؛ این بدان معناست که ماشین می تواند تحت شرایط بخصوصی، به صورت خودران، هدایت ماشین را در اختیار داشته باشد. با تمام این اوصاف، تمام ماشین هایی که به قابلیت های خودران و نیمه مستقل مجهز هستند، به نظارت یک انسان نیاز دارند تا از برخوردهای احتمالی جلوگیری کند. برای مثال، قابلیت اتوپایلوت تسلا شرایطی را برای ماشین فراهم می کند که بتواند در جاده هایی با علامت های واضح، به صورت خودران رانندگی کند؛ راننده نیز تمام مدت باید عملکرد ماشین را کنترل کند.

ولوو نیز قصد دارد سیستمی مشابه اتوپایلوت را در سال 2017 معرفی کند؛ اما به گفته ی کولینگ، ماشین خودران ولوو در سال 2020 تا اندازه ای پیشرفته خواهد بود که به هیچ نظارتی نیاز ندارند..

ولوو نیز قصد دارد سیستمی مشابه اتوپایلوت را در سال 2017 معرفی کند؛ اما به گفته ی کولینگ، ماشین خودران ولوو در سال 2020 تا اندازه ای پیشرفته خواهد بود که به هیچ نظارتی نیاز ندارند. خودروسازان زیادی وعده داده اند که تا سال 2020، ماشین مجهز به سیستم خودران خود را معرفی می کنند؛ اما تا به حال هیچ کدام از آنها از عدم نیاز به نظارت انسانی حرفی نزده اند.

ولوو برای تحقق این هدف، برنامه ی درایو می را در گوتنبرگ، سوئد و لندن و برخی از شهر های چین راه اندازی کرده است. در این برنامه ی تحقیقاتی، 100 راننده در هر کدام از این شهرها، پشت فرمان ماشین خودران ولوو قرار می گیرند. شرکت کنندگان در این برنامه باید مود تماما خودران ماشین را تحت کنترل قرار دهند،؛ داده های جمع آوری شده از این آزمایش بعد ها مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیتی حقیقتا خودران را ارائه خواهد کرد.

کولینگ در این باره توضیح داد: “ویژگی منحصر به فرد برنامه ی درایو می این است که ما در حال ساخت یک ماشین کانسپت و یا اجرای دمو نیستیم؛ ما حقیقتا تحقیق می کنیم تا بفهمیم چه چیزی می تواند یک ماشین خودران واقعی را در جهان حقیقی و جاده هایی که انسان ها کنترل ماشین را در اختیار دارند، بگنجاند. با تحقق این هدف، ما حقیقت ماشین های خودران را می آموزیم؛ این تنها یک رویا نیست. ما درباره ی تکنولوژی آن، فاکتورهای انسانی و تاثیر ماشین های خودران در اجتماع می آموزیم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر