;
coinex

چند نکته برای بهینه سازی موتور جستجو و کمک به رتبه دهی گوگل

چند نکته برای بهینه سازی موتور جستجو و کمک به رتبه دهی گوگل

آیا تا کنون به این مسئله فکر کرده اید که چرا هواپیما غالبا به دلیل مشکلات مکانیکی، سقوط نمی کند؟ با وجود آن همه قطعات متحرک در داخل یک هواپیما، به نظر می رسد که این احتمال وجود داشته باشد که هر کدام به راحتی بشکنند و از کار بیفتند، خب، چرا این اتفاق نمی افتد؟ دلیل اصلی آن چک لیست است. قبل از اینکه خلبانان دکمه را برای تیک آف فشار دهند، چک لیستی را که قبل از پرواز برای اطمینان از عملکرد درست قطعات تهیه کرده اند، بررسی می کنند.

کارآفرینانی که برای رتبه دهی گوگل، امید دارند که از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) قوی استفاده کنند، باید از این داستان درس بگیرند. آنها می توانند یک چک لیست تهیه کنند تا مطمئن شوند که همه چیز برای انتشار مقاله ی بعدی در وب سایت، مناسب است. چک لیست SEO فرد را در مقابل سقوط محافظت نمی کند، اما با در اختیار داشتن آن، اطمینان حاصل می شود که پست وب سایت بیشترین شانس را برای داشتن رتبه ی بالا در گوگل دارد.

بنابراین، قبل از اینکه محتوای بعدی وب سایت خود را منتشر کنید، چک لیست 9 تایی زیر را که ترفند های بهینه سازی موتور جستجو است، بررسی کنید:

  1. برای بهینه سازی موتور جستجو روی انتخاب یک کلمه کلیدی خوب تمرکز کنید

اولین گام، ساده است، حتما باید برای متنی که قصد انتشار آن را دارید، یک کلمه ی کلیدی خوب که انتظار دارید کاربر آن را جستجو کرده و به محتوای منتشر شده ی شما دست یابد، انتخاب کنید. اگر در مورد “بهترین اسباب بازی برای سگ” می نویسید، باید فکر کنید که افراد چه چیزی را در این باره جستجو، می کنند.

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده Google Keyword Planner است، ابزاری رایگان که برآوردهای جستجوی هر عبارت را نشان می دهد. (این برنامه رایگان است، اما ممکن است برای دسترسی، نیاز به راه اندازی یک حساب AdWords داشته باشید)

به عنوان مثال، با استفاده از این برنامه در می یابیم که عبارت “اسباب بازی سگ” به صورت ماهیانه 590 بار جستجو می شود و این میزان جستجو، بیشتر از هر ترکیب مرتبط دیگری از کلمات، انجام شده است. با این حال، هنوز کاملا آماده ی نوشتن در مورد این موضوع نیستیم. باید تحقیق کنیم.

  1. رقبا را جستجو کنید

باید ببینیم در این عبارات، رتبه بندی دیگر سایت ها به چه صورت است. مرورگر خود را در حالت جستجوی خصوصی  قرار دهید، ین کار با فعال کردن ” Incognito” در کروم، ” Private” در فایرفاکس و سافاری، ” InPrivate” در اینترنت اکسپلورر، انجام می شود، سپس بهGoogle.com، به این خاطر مرورگر را در حالت خصوصی قرار می دهیم، زیرا نمی خواهیم که گوگل از سابقه جستجوی گذشته را برای نفوذ در آنچه که در نتایج صفحات جستجو مشاهده می کنیم، استفاده کند.

به تمام مطالب در یک صفحه از گوگل، نگاهی بیندازید و هر گونه نتایج آگهی که در بالای صفحه است را نادیده بگیرید. دهمین نتیجه یا حتی نتایج بعدی، رقیب شما هستند، آنها چطور مطلب خود را نوشته اند؟ چه مواردی را رعایت نکرده اند؟ سعی کنید از آن ها پیشی بگیرید.

  1. بهترین مطب را بنویسید

حال که می دانید که رقبا چگونه عمل کرده اند، زمان ایجاد محتوا است. شاید این سخت ترین بخش باشد، اما مهم ترین بخش نیز محسوب می شود.

مهم نیست که یک صفحه پست وبلاگ، ایجاد کرده اید و یا یک صفحه فروشگاه برای تجارت الکترونیک، مسئله ی مهم این است که از بقیه بهتر عمل کنید. هدف خود را به گونه ای قرار دهید که بهترین محتوا را برای مخاطب خود ایجاد کنید.

  1. کلمه کلیدی را در عنوان صفحه خود قرار دهید

عنوان صفحه باید حاوی کلمه کلیدی باشد، اما این بدان معنا نیست که دقیقا همان عبارت را باید در عنوان هم بیاورید.

علاوه بر این، باید تیتر مناسبی انتخاب کنید که به قدری جالب باشد که توجه کاربران را جلب کند و روی آن کلیک کنند. به طور مثال در نظر بگیرید که می خواهید مقاله ای در مورد کسب درامد بیشتر بنویسید، تیتر ساده ی “کسب درامد بیشتر ” جالب نخواهد بود ولی به طور مثال اگر بنویسید، “52 ترفتد برای کسب درامد بیشتر “، تیتر تحریک کننده تری است که در خواننده حس تمایل برای خواندن مطلب را ایجاد می کند.

  1. کلمه کلیدی را در زیر تیتر های مقاله ی خود نیز قرار دهید( به صورت Header1، Header 2 و…)

شما می توانید به وسیله ی یک تیتر بزرگ در بالا و چندین زیر تیتر در ادامه، صفحات وب زیادی داشته باشید و آن ها را سازماندهی کنید.

این سازمان نه تنها برای افرادی که به دنبال پست مقالات وبلاگ شما هستند، مفید است، بلکه برای نشان دادن به گوگل  برای اینکه مقاله ی شما در مورد چیست نیز اهمیت دارد. بنابراین، لازم است از عبارت کلمه کلیدی خود به صورت دقیق، حداقل یک بار در زیر تیترها استفاده کنید.

  1. کلمه ی کلیدی را در نام و تگ ALT تصویر مقاله قرار دهید.

اگر پست وبلاگ شما شامل تصاویری است، می توانید این تصاویر را به گوگل توضیح دهید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

• نام تصویر

• تگ ALT تصویر

برای تغییر نام تصویر، به سادگی قبل از آپلود، نام تصویر را بر روی کامپیوتر تغییر دهید. به جای یک فایل به نام “2831274.jpg،” می توانید بنویسید ” اسباب بازی سگ.JPG “.

” تگ ALT تصویر ” بخش است که پس از اینکه تصویر را در وب سایت خود آپلود کردید، باید آن را تعیین کنید. بدون وارد شدن به مسائل فنی باید بگوییم، تگ ALT متنی است که در صورتی که عکس به دلایلی، بارگذاری نشود، مرورگر وب آن متن را نشان می دهد. کاربرد دیگر آن هم این است که افراد نابینا که صفحه خوان دارند، زمانی که به تصویر برسند متن نوشته شده در این تگ، برای آنها خوانده می شود.

  1. کلمه کلیدی را در آدرس صفحه ( URL) استفاده کنید.

یکی دیگر از راه هایی که گوگل را قادر به تعیین پست وبلاگ شما می کند، آدرس صفحه URL است. به عنوان مثال، به نظر شما کدام یک از URL هایی زیر برای اینکه گوگل یک صفحه ی خاص را نشان دهد، بهتر است؟

www.ExampleDogToyWebsite.com/9124824834-1
2-www.ExampleDogToyWebsite.com/small-dog-toys

دومین URL بهتر است، زیرا اولی به طور کامل در جستجوگرها قابل درک نیست، دومی قطعا کمک می کند که گوگل دقیقا همان چیزی را که شما قصد دارید در پست خود به مخاطب نشان دهید، درک کرده و نمایش دهد.

باید به خاطر داشته باشید که تمام اعمالی که به درک گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک کند، در بهینه سازی موتور جستجو موثر خواهد بود.

  1. در متن خود لینک های داخلی قرار دهید.

خیلی خوب است که مطلب خود را به دیگر صفحاتی که در وب سایت شما وجود دارد و به مطلب مورد نظر، مرتبط است، لینک دهید. حتی می تواند به پست های قدیمی خود، سر بزنید و هر کدام را که به مطالب دیگری که اخیرا در سایت منتشر کرده اید، مربوط می شوند، لینک دهید.

  1. در آخر برای بهینه سازی موتور جستجو  از لینک های خارجی استفاده کنید

لینک های خارجی لینک هایی است که از وب سایت دیگر به وب سایت شما داده می شود. گوگل به شدت به لینک های خارجی برای تعیین خوب بودن یک پست، دقت می کند. هر کسی می تواند در مورد مهارت های خود بارها صحبت کند، اما زمانی که شخص دیگری از او تعریف می کند، حقیقت قابلیت بیشتر مشخص می شود.

ممکن است محتوای تولید شده توسط شما آنقدر جذاب باشد که دیگر سایت ها، از آن استفاده کنند و به شما ارجاع دهند، اما برای تسریع این روند می توانید از سایت های دیگر بخواهید که از مطالب شما استفاده کنند، به نوعی می توانید با آن ها همکاری کنید.

استفاده از چک لیست 9 تایی بالا، شاید تمام چیزی نباشد که در در مورد SEO باید بدانید، اما خیلی ساده مراحل ابتدایی کار را بیان کرده است که از ملزومات رنکینگ گوگل محسوب می شود. با رعایت این 9 ترفند می توانید شانس قرار گرفتن در نتایج برتر گوگا را بالا ببرید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: entrepreneur


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر