;
coinex

ساخت یک ردیاب خال کوبی برای شناسایی مجرمان

اف بی آی در حال ایجاد یک ردیاب خال کوبی برای شناسایی مجرمان از روی طرح هایی است که بر روی بدن آنها تاتو شده است.

اف بی آی در حال ایجاد یک ردیاب خال کوبی برای شناسایی مجرمان از روی طرح هایی است که بر روی بدن آنها تاتو شده است.

این روزها، کاربرد های تشخیص تصویر از طریق هوش مصنوعی، بسیار دیده می شود، اما می تواند جنبه ی دیگری نیز داشته باشد. از سال 2014، موسسه ملی استاندارد و فناوری با توجه به مطالعه انجام شده توسط Electronic Frontier Foundation ، کار با اف بی آی را برای توسعه ی بهتر تکنولوژی تشخیص خودکار خال کوبی، آغاز کرد. ایده ی این همکاری برای ایجاد ردیاب خال کوبی به این شکل است که اساسا پروفایل های افراد را بر اساس نقش خاکوبی که بر روی بدن آنها وجود دارد، توسعه دهند. EFF می گوید خالکوبی یک زبان طراحی است، هر فردی بسته به شخصیت طرح خاصی بر بدن خود تاتو می کند.

15000 تصویر از زندانیان و افرادی که دستگیر شده بودند برای آزمایش بیشتر الگوریتم ها، استفاده شد. بسیاری از این خالکوبی ها ظاهرا حاوی اطلاعاتی بود که باعث شناسایی فرد می شد. به طور مثال  شامل نام عزیزان، چهره ها و تاریخ تولد بود. نماد های کاتولیک مانند صلیب، حضرت عیسی و یا دست به حالت دعا با یک تسبیح در میان نمونه هایی از خالکوبی های مذهبی تحت بررسی هستند.

حدود 100000 تصویر دیگر نیز طی آزمایش بعدی به الگوریتم داده شد. شاید فکر کنید که الگوریتم شناسایی و داده های متشکل از تصاویر تاتو که در طول سال جمع آوری می شوند، چگونه می توانند به شناسایی مجرمان کمک کنند. در واقع این الگوریتم می تواند به صورت خودکار مجرمان مرتبط با خال کوبی خاص و یا الگوی خال کوبی را به عنوان عضوی از یک باند، شناسایی کند. البته نمی تواند 100 درصد دقیق باشد، اما ممکن است مجرمان بر اساس طرحی که روی بدن خود دارند، با یکدیگر مرتبط باشند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر