;
coinex

تشخیص اثر انگشت توسط ترک پد لپ تاپ های سازندگان معروف کامپیوترهای شخصی

 بعد از مک بوک پرو، ترک پد لپ تاپ های سازندگان دستگاه های پی سی هم به سنسور اثرانگشت مجهز می شود.

بعد از مک بوک پرو، ترک پد لپ تاپ های سازندگان کامپیوترهای شخصی به سنسور اثرانگشت مجهز می شود.

اخیرا شایع شده که نسخه ی بعدی لپ تاپ مک بوک پرو به سنسور اثر انگشت اپل که با نام تاچ آیدی شناخته می شود، مجهز خواهد شد؛ اما تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز نیز به لطف تکنولوژی جدید Synaptics، از این قائله عقب نخواهند ماند.

یکی از بهبود هایی که تاچ آیدی در مک بوک پرو های جدید به وجود می آورد، لاگین امن و مطمئن است. این قابلیت تا پایان امسال، با مجهز شدن به سخت افزار جدید امکان پذیر می شود. در صورت صحت این خبر، این اولین عملکرد غیر iOS از سیستم امنیتی بیومتریک خواهد بود.

اسکنر اثر انگشت تاچ آیدی در دستگاه های آیفون و آیپد، در دکمه ی هوم آنها تعبیه شده است. اما هنوز مشخص نیست که اپل به چه شکلی این قابلیت را در دستگاه های مک قرار خواهد داد. با اینحال، روش جدیدی که Synaptics به وجود آورده، تعبیه قابلیت های مشابه در ترک پد لپ تاپ ها را امکان پذیر می کند.

سایت انگجت در رویداد کامپیوتکس امسال، فرصتی یافت تا نگاه کوتاهی به نسل جدید و ویژه ی ترک پد های شیشه ای Synaptics داشته باشد؛ این ترک پد ها که با نام سکیور پد (SecurePad) شناخته می شوند، به سنسور اثر انگشت نیز مجهز هستند. کمپانی IG Innotek، یکی دیگر از شرکت هایی است که روی تکنولوژی مشابه کار می کند.

سایت انگجت در رویداد کامپیوتکس امسال، فرصتی یافت تا نگاه کوتاهی به نسل جدید و ویژه ی ترک پد های شیشه ای Synaptics داشته باشد؛ این ترک پد ها که با نام سکیور پد (SecurePad) شناخته می شوند، به سنسور اثر انگشت نیز مجهز هستند. .

در نسخه ی Synaptics، سنسور اثر انگشت در زیر لایه ی شیشه ای قرار می گیرد؛ بدین ترتیب شرایطی فراهم می شود که کاربر بتواند از تمام فضای ترک پد استفاده کند. تکنولوژی جدید در مقایسه با نسخه ی پیشین که از سنسور جداگانه ی اثر انگشت برخوردار بود، تفاوت مهمی به شمار می رود. گادفری چنگ، معاون رئیس Synaptics، به خبرنگار انگجت گفت که به اعتقاد او تا سه سال آینده تمام لپ تاپ ها به سنسور اثر انگشت مجهز خواهند شد. گفته می شود که این تکنولوژی تا پایان امسال، توسط سازندگان کامپیوترهای شخصی و در لپ تاپ های آنها نیز به کار گرفته می شود.

انتظار می رود که اپل نیز تا پایان سه ماهه ی چهارم 2016، تکنولوژی تاچ آیدی خود را دستگاه های مک بوک پرو قرار دهد. گفته می شود که اپل قصد دارد از تکنولوژی تاچ آیدی در تمام صفحه ی نمایشگر آیفون 2017 استفاده کند. شایعات حاکی از آن هستند که تغییرات ظاهری آیفون 2017 بسیار متفاوت خواهد بود؛ از نمایشگر بدون حاشیه که دوربین TaceTime را پنهان می کند گرفته تا اسپیکر هایی که داخل نمایشگر اولد پیشرفته قرار دارند، همگی تماشایی خواهند بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: appleinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر