;
coinex

ساخت هواپیمای بدون سرنشین با تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکت صنعت هوایی ایرباس، توانسه است با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، به طور کامل به ساخت هواپیمای بدون سرنشین بپردازد.

شرکت صنعت هوایی ایرباس، توانسه است با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، به طور کامل به ساخت هواپیمای بدون سرنشین بپردازد.

ایرباس با تکنولوژی پرینت سه بعدی نه تنها یک موتور سیکلت ساخته است، بلکه اکنون می شنویم که در صدد عرضه ی روبات هوایی با قطعات پرینت سه بعدی، است. این غول حمل و نقل هوایی اخیراً در نمایشگاه هوایی برلین، ساخت هواپیمای بدون سرنشین به نام Thor را نشان داد که تقریبا به طور انحصاری از قطعات پرینت سه بعدی متشکل است. همه ی چیز های غیر الکتریکی این هواپیمای بدون سرنشین، از ملخ هواپیما گرفته تا ارابه ی فرود، از جنس پلی آمید هستند. در آخر یک روبات هواپیما، بدون استفاده از هیچ نوع ابزار خاصی، ساخته شد که بسیار سبک است و وزنی حدود 20 کیلوگرم دارد.

ایرباس برای تولید Thore که مرهون تکنولوژی پرینت سه بعدی است، طول هر قطعه را 15 اینچ در نظر گرفته که تا حد زیادی ساخت و ساز آن را ساده کرده است. این دستاورد نشان می دهد که با روش جدید تولید، مونتاژ موتوری 270 قطعه را می توان تنها با پرینت سه قطعه تولید کرد. ساخت هواپیمای بدون سرنشین Thor بیشتر یک نشان دهنده ی نمونه ی تکنولوژی است تا  یک محصول عملی و از این جهت حائز اهمیت است که برنامه های آینده ی ایرباس را مشخص می کند.

انتقال تکنولوژی پرینت سه بعدی در کل ساختار هواپیما می تواند برای محیط زیست مناسب باشد و منجر به کاهش هزینه های سوختی و مواد زائد شود که اغلب در تولید معمولی، به وفور ایجاد می شوند. به طور کلی، هزینه های تولید نیز کاهش می یابد. انتظار می رود که ایرباس در حال حاضر، تا سال 2020 که قصد دارد موشک آریان 6 را بسازد، به طور چشمگیری از طریق تکنولوژی پرینت سه بعدی، هزینه ها را کاهش دهد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر