;
coinex

عرضه دو مدل ارزان قیمت از مدل اس تسلا

عرضه دو مدل ارزان قیمت از مدل اس تسلا

تسلا دو مدل ارزان قیمت از ماشین تماما الکتریکی خود، سدان مدل اس (Model S)، عرضه می کند. قیمت ماشین های جدید مدل اس، 60 و 60D به ترتیب از ۶۶ هزار دلار و ۷۱ هزار دلار شروع می شود و در حال حاضر نیز از طریق وب سایت این کمپانی در دسترس است.

با استناد به گفته های این کمپانی، مدل پایه جدید، مدل اس ۶۰ دیفرانسیل عقب بوده و می تواند حداکثر سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت (۲۰۸ کیلومتر در ساعت) را تجربه کند. همچنین شتاب اولیه ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت) این ماشین نیز ۵.۵ ثانیه بوده و قادر است در یک شارژ کامل، مسافت ۲۱۰ مایلی (۳۳۶ کیلومتری) را پشت سر بگذارد. مدل 60D نیز دو دیفرانسیل بوده و مسافتی که می تواند با یک بار شارژ کامل طی کند، ۲۱۸ مایل (۲۴۹ کیلومتر) است. همچنین این ماشین ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت) را در ۵.۲ ثانیه پر می کند.

هر دو مدل جدید تسلا به سخت افزار جدید این کمپانی، Autopilot – تکنولوژی رانندگی خودکار تسلا – مجهز خواهند بود اما خریداران همچنان برای فعال کردن این ویژگی، ملزم به پرداخت مبلغ بیشتری هستند.

تسلا به تازگی و در ماه آوریل، خط تولید مدل اس را مورد ارزیابی قرار داده و به آن ویژگی های جدیدی از جمله یک پنجره مشبک جدید در جلوی ماشین، LED های جدید برای چراغ های جلو، شارژ سریع تر و سیستم تصفیه هوا از مدل ایکس (Model X) اضافه کرده است. تمامی این ویژگی ها در ماشین های جدید مدل اس 60 و 60D قرار خواهند داشت.

لازم به ذکر است که اعدادی که در نامگذاری مدل های مختلف تسلا وجود دارند، به ظرفیت باتری آن اشاره می کند؛ به عنوان مثال تسلا مدل اس ۹۰ از یک باتری با ظرفیت ۹۰ کیلو وات ساعت بهره مند است و تسلا تا قبل از جایگزینی مدل اس ۶۰ با 70D در سال ۲۰۱۵، از این روش استفاده می کرد. حال تنها تفاوت در این است که این ماشین به جای یک باتری با ظرفیت ۶۰ کیلو وات ساعت، از یک باتری با ظرفیت ۷۵ کیلو وات ساعت بهره می برد.

این، قسمت دیگری از این تغییرات است که در ماه آوریل صورت گرفت. تسلا تصمیم گرفت که برای مدل های پایین رده خود، باتری هایی با ظرفیت های مختلف تولید نکند و در عوض تصمیم گرفت که برای تمامی آن ها از یک باتری با ظرفیت ۷۵ کیلو وات ساعت استفاده کند و ظرفیت آن ها را به وسیله نرم افزار محدود نماید. درست مثل مدل 70D، خریداران ماشین های جدید مدل اس 60 و 60D، قادر خواهند بود که با پرداخت ۹ هزار دلار، این محدودیت را برداشته و از تمامی ظرفیت باتری ماشین استفاده کنند.

این اقدام به همراه سایر آپدیت های نرم افزاری که تسلا عرضه داشته، می تواند روش جدیدی در طریقه خرید مشتریان ایجاد کند. اما اخباری که امروز از تسلا به گوش رسید ارزش بالای این رویکرد تسلا را نیز نشان می دهد، این کمپانی تنها با تغییر چند خط کد توانست که یک مدل مقرون به صرفه تر از محبوب ترین ماشین خود به وجود آورد و از آن جایی که هزینه تولید دقیقا مشابه قبل است، خریداران مدل اس 60 و 60D یک معامله بسیار عالی را تجربه خواهند کرد.

.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر