;
coinex

مشکلی دیگر برای گوگل این بار از جنس استریت ویو

مشکل استریت ویو در هند ؛ مشکلی دیگر برای گوگل این بار از جنس استریت ویو

حال که به نظر می رسد اپل راهش را برای ساخت فروشگاه خود در کشور هند باز کرده ، گوگل به مشکلاتی در این کشور برخورده است. گزارش ها حاکی از آن است که گوگل در راستای تلاشش برای گسترش استریت ویو (دید خیابانی) در هند با مشکلاتی مواجه شده است.

گفته می شود که محبوب ترین سرویس نقشه برداری توسط تصویر جهان به دلیل برخی نگرانی های امنیتی توسط دولت هند از فعالیت در این کشور منع شده است. براساس گزارشی از خبرگزاری Press Trust of India، وزارت داخلی کشور هند، این خبر ناخوشایند برای گوگل را اعلام کرد. هرچند نماینده شرکت گوگل در بیانیه ای به BBC خاطر نشان کرده که هنوز این شرکت دستور رسمی در این باره دریافت نکرده است.

مشکل اصلی که سر راه سرویس استریت ویو قرار دارد، نگرانی های امنیتی است. سازمان های امنیتی هند ادعا کرده اند تصاویری که گوگل قصد دارد از سطح خیابان ها تهیه کند، می تواند برای برنامه ریزی حملات تروریستی مورد استفاده قرار گیرد، مخصوصا تهیه تصاویر از تاسیسات دفاعی یکی از اصلی ترین نگرانی های به شمار می آیند. در این راستا، مقامات رسمی کشور هند اذعان کرده اند که در هنگام راه اندازی سرویس استریت ویو در این کشور، هیچ راهی برای نظارت و یا ایجاد محدودیت برای سرویس وجود ندارد.

این اولین باری نیست که گوگل به واسطه سرویس استریت ویو خود با مشکلاتی مواجه می شود. این سرویس توسط دولت جمهوری چک نیز مسدود شد و علاوه بر آن، 250 هزار نفر از شهروندان آلمانی نیز از این کمپانی درخواست کرده اند تا به دلیل حفظ حریم شخصی، خانه هایشان را تار کند. اما هند یک بازار بسیار بزرگ به حساب می آید و قطعا منع سرویس استریت ویو در این کشور به مذاق مدیران اجرایی این شرکت خوشایند نخواهد بود.

.

.

منبع: technobuffalo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر