;
coinex

ماشین های خودران چگونه زندگی ما را بهتر می کنند؟

ماشین های خودران یا بدون راننده زودتر از آنچه تصور می کنید عرضه می شوند.

ماشین های خودران یا بدون راننده زودتر از آنچه تصور می کنید عرضه می شوند.

تا به حال، چندین خودروساز از تکنولوژی ماشین های خودران خود رونمایی کرده اند و بسیاری از شرکت ها قصد دارند تا سال 2020، قابلیت های خودران را به ماشین های خود اضافه کنند. متخصصان این صنعت انتظار دارند که ماشین های تماما خودران تا چند سال آینده ارائه شوند.

بنا بر گفته ی اریک کولینگ، مدیر ارشد فنی در بخش امنیت و پشتیبانی از راننده در شرکت ولوو، عصر ماشین های خودران ، زندگی ما را بیشتر از آنچه که تصور می کنیم متحول خواهد کرد. هنوز نمی توان گفت که ماشین های خودران دقیقا از چه روش هایی می توانند بر زندگی ما تاثیر گذار باشند؛ اما بنا بر پیش بینی های کولینگ که در حال حاضر برای برنامه ی ماشین های خودران ولوو تلاش می کند، مزایای ماشین های خودران بیشتر از جنبه های منفی آن خواهد بود.

در ادامه با 3 تفاوت کلیدی که ماشین های خودران ایجاد خواهند کرد، آشنا خواهیم شد؛ با تکرا همراه شوید.

.

جاده ها امن تر می شوند

جاده ها امن تر می شوند.

تنها در آمریکا، سالانه بیش از 30000 نفر بر اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست می دهند. اما ماشین های خودران ، تاثیر مستقیمی بر تعداد تصادفات جاده ای و حفظ جان هزاران نفر خواهند داشت. کولینگ می گوید: “این ماشین ها پتانسیل بسیار بالایی در ایجاد ترافیک امن تر دارند. این مساله یکی از عمده ترین دلایلی بود که باعث شد ما وارد این عرصه شویم.”

بنا بر گزارش مرکز Eno در سیستم حمل و نقل، اگر 90 درصد ماشین ها در جاده های آمریکا خودران شوند، تعداد تصادفات جاده ای از 6 میلیون در سال به 1.3 میلیون کاهش خواهد یافت. تعداد مرگ و میر نیز از 33000 نفر به 11300 نفر کاهش می یابد.

وضعیت ترافیک و مصرف سوخت بهبود خواهد یافت

وضعیت ترافیک و مصرف سوخت بهبود خواهد یافت.

به گفته ی کولینگ، ماشین های خودران می توانند رانندگی را از تمام جهات بهتر کنند. “پتانسیل در بهره وری است، بهره وری در جریان بهتر ترافیک و مصرف بهینه ی سوخت.”

از آنجاییکه ماشین ها به صورت اتوماتیک عمل خواهند کرد، احتمال حوادثی که بر اثر خطاهای انسانی به وجود می آید، کمتر خواهد شد و این امر تراکم ترافیک را بهبود می بخشد. همچنین، انتظار می رود که رشد تاکسی های خودران به کاهش تعداد ماشین هایی که در جاده ها هستند، کمک کند؛ این امر در مجموع در کاهش ترافیک موثر خواهد بود.

علاوه بر این، طراحی ماشین های خودران در بهره وری تقویت شده ی شتاب و ترمز، باعث می شود که مصرف سوخت و تولید کربن گلخانه ای نیز کاهش یابد. به گزارش مک کینزی، استفاده از ماشین های خودران می تواند تولید گاز گلخانه ای دی اکسید کربن را سالانه به اندازه ی 300 میلیون تن کاهش دهد.

اوقات فراغت بیشتری خواهید داشت

اوقات فراغت بیشتری خواهید داشت

اگر ماشین ها تمام کارها را انجام دهند، بنابراین وقت بیشتری دارید که در ماشین به انجام سایر کارهای خود بپردازید؛ و از آنجاییکه که تراکم ترافیک نیز کاهش خواهد داشت، زودتر به مقصد می رسید. بنابراین وقت ارزشمند خود را برای کارهای دیگر صرف می کنید.

کولینگ می گوید: “شما در این ماشین ها می توانید وقت خود را داشته باشید و به جای خیره شدن به ماشین روبرویتان، به روش بهتری از آن استفاده کنید.” به گزارش مک مینزی، با ورود ماشین های خودران به جریان حمل و نقل، جهان گسترده ی کامپیوتر قادر خواهد بود که روزانه  از اتلاف وقت مجموعا 1 میلیارد ساعت جلوگیری کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر