;
coinex

مصرف نوشیدنی های بسیار داغ “احتمالا” باعث بروز سرطان می شود

مصرف نوشیدنی های بسیار داغ "احتمالا" باعث بروز سرطان می شود

آژانس تحقیقات سرطان سازمان ملل (UN) روز گذشته اعلام کرد که نوشیدنی های خیلی داغ ممکن است باعث بروز سرطان شوند اما قهوه از این قضیه مستثنی ست. آژانس بین المللی تحقیق روی سرطان (IARC) به عنوان بخشی از سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بر اساس یک بررسی در بیش از ۱۰۰۰ مطالعه و تحقیق، قهوه در این دسته بندی به عنوان یک ماده سرطانزا قرار نمی گیرد. مصرف نوشیدنی های بسیار داغ می تواند باعث بروز سرطان مری شود اما مصرف قهوه و نوشیدنی های گیاهی در دمای معمولی هیچگونه خطری از نظر ابتلا به سرطان ندارد – حداقل در حال حاضر شواهد کافی وجود ندارد که نشان از خطر مصرف این ماده داشته باشد.

در سال ۱۹۹۱ سازمان بهداشت جهانی قهوه را به عنوان یک ماده ی سرطانزا معرفی کرده بودند و از ارتباط مصرف این نوشیدنی با سرطان مثانه خبر دادند؛ از آن زمان به بعد مطالعات برای کشف این موضوع گسترده تر شد و ادامه یافت تا اینکه در نهایت اعلام کردند که هیچگونه ارتباطی بین مصرف این نوشیدنی و سرطان وجود ندارد. یک موسسه امریکایی تحقیقاتی در حوزه ی سرطان می گوید حتی مصرف قهوه می تواند باعث محافظت در برابر سرطان نیز باشد. IARC بیست و سه نفر از دانشمندان را دور هم جمع کرده تا بر روی خواصی از قهوه و چای گیاهی و ارتباط آنها با سرطان مطالعه کنند در نهایت مشخص شد که برای این موضوع که این دو نوشیدنی سرطانزا هستند یا خیر، شواهد ناکافی ست. وال استریت ژورنال یافته های IARC را روز سه شنبه اعلام کرد.

اما IARC گفت شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف نوشیدنی های با دمای بالاتر از ۶۰ درجه سانتی گراد (۱۴۹ درجه فارنهایت) می تواند باعث بروز سرطان مری شود و آنها را به عنوان عوامل سرطانزا طبقه بندی کردند. یافته های این سازمان بر اساس مطالعات انجام شده در مکان هایی مانند ایران، چین و جنوب امریکا بوده که چای اغلب در دمای ۷۰ درجه سانتی گراد (۱۵۸ درجه فارنهایت) مصرف می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر