;
coinex

آیا می دانید فعال کردن حالت ناشناخته بلوتوث، از دسترسی هکرها به گوشی هوشمندتان جلوگیری نمی کند؟

آیا می دانید فعال کردن حالت ناشناخته بلوتوث، از دسترسی هکرها به گوشی هوشمندتان جلوگیری نمی کند؟

برخی از کاربران گوشی های هوشمند، مایل هستند که بلوتوث دستگاه خود را روشن نگه دارند ولی حالت ناشناخته را فعال کرده تا دیگر ابزار های متصل آن را تشخیص ندهند. اما به نظر می رسد که این یک پیشگیری کارا نیست و نگه داشتن دستگاه در حالت ناشناخته بلوتوث از آن در مقابل دسترسی هکر ها ممانعت نمی کند. اسکنر هایی وجود دارند که آدرس بلوتوث دستگاه شما را می یایند و برای هکرها و افراد شرور شرایطی فراهم می کند تا به دستگاه شما حتی در حالت ناشناخته، دست یابند، از این رو سعی کنید همیشه پس از استفاده، بلوتوث دستگاه را خاموش نمایید.

یکی از آسیب پذیری های قابل توجه پروسه ی رمز عبور پیش فرض “کارخانه” است چیزی شبیه “0000” یا “1234” که روی اکثر دستگاه های بلوتوثی دیده می شود. هنگامی که کسی آدرس بلوتوث شما را ردیابی می کند، احتمال آن وجود دارد که به واسطه ی این پین کند به دستگاه متصل شود.

به گفته ی محققان امنتیتی، به صورت غیر منطقی سیستم ساده ای وجود دارد که امکان ردیابی دستگاه بلوتوثی را ایجاد می کن، بد افزاری که به اصطلاح آن را اتصال “Bluejacking” می نامند و از طریق آن می توانند محتوای اسپم به گوشی شما ارسال کنند. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می توان انجام داد، تعویض پسورد بلوتوث به پین کد امن است.

این روش به گونه ای است که اکثر دستگاه های مصرف کننده به اطلاعات آدرس بلوتوث دستگاه(BD_ADDR) به عنوان یک مکانیزم امن تکیه می کنند. عملیات در حالت شناخته شده، به صورتی است که دستگاه های بلوتوثی به صفحه ی درخواست پیام هایی که از سوی دیگر ابزار برای دریافت اطلاعات BD_ADDR ارسال می شود، پاسخ می دهد. البته در حالت ناشناخته بلوتوث اطلاعات BD_ADDR درخواست شده نادیده گرفته می شوند. ممکن است هر دو اتفاق شبیه هم به نظر آیند ولی در حالت شناخته شده، آسیب پذیری دستگاه بیشتر است اما این به این معنی نیست که در حالت ناشناخته دستگاه از آسیب های ابزارهای اسکنر، مصون خواهد بود. هکر ها می توانند پیام های درخواست مکرری با BD_ADDR یا OUI عمومی ارسال کنند تا اینکه به BD_ADDR مورد نظر دست یابند. با این کار کمتر از 2 دقیقه می توانند به کد درست برسند. به همین خاطر بهترین راه جلوگیری از نفوذ این است که بلوتوث خود را خاموش کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر