;
coinex

کپی برداری اپل از یک شرکت گمنام چینی!

کپی برداری اپل از یک شرکت گمنام چینی!

ظاهرا اپل در طراحی دو گوشی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس تخلف کرده و از پتنت های طراحی یک شرکت چینی گمنام به نام Baili تقلید کرده است و در همین راستا مقامات پکن دستور منع فروش این دو دستگاه در شهر پکن را داده ان دو این موضوع تا زمانی ادامه می یابد که در یک دادگاه رده بالا مورد بررسی قرار گیرد.

این ادعاهای عجیب و غریب بیان می کند که شکل ظاهری آیفون 6 دقیقا مانند گوشی Baili 100C ساخت کمپانی گمنام بایلی بوده و در صورتی که چنین باشد، اپل به طور قطع موضوع حفاظت از حق ثبت پتنت را زیر سوال برده است.

این ادعا بیان می کند که گوشی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اپل تفاوت های اندکی با گوشی Baili 100C دارد. این تفاوت ها به قدری اندک است که کاربران عادی قادر به تشخیص آن نیستند و چنین موردی نیز در حوزه حفاظت از حق ثبت پتنت جای خواهد گرفت و باید به آن رسیدگی شود.

این موضوع جالب به نظر می رسد زیرا تمام شرکت های آمریکایی و بزرگ ترین سازندگان گوشی های هوشمند مثل اپل، سامسونگ و … ، همواره حتی برای کوچک ترین ایده ها و نوآوری های خود، پتنت های گوناگونی به ثبت می رسانند تا در آینده دچار مشکلات اینچنین نشوند. حال اگر وکلای ثبت پتنتی که در بیجینگ برای اپل کار می کنند نتوانستند این شباهت بسیار واضح با گوشی بایلی 100 سی را تشخیص دهند، احتمالا به نظر می رسد که کوتاهی در کار خود مرتکب شده باشند. باید دید داستانِ این ادعای جدید مبنی بر تخلف اپل به کجا خواهد کشید.

با مشاهده تصویر بالا شما چگونه فکر می کنید؟ آیا اپل واقعا قصد کپی برداری از این شرکت گمنام چینی را داشته است؟

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر