;
coinex

دعوت دوباره از هکرها در پروژه هک پنتاگون

دعوت دوباره از هکرها در پروژه هک پنتاگون پروژه هک پنتاگون بار دیگر در سال جاری، با سایت ها، شبکه ها و سیستم های دیگر این دپارتمان، گسترش می یابد، پنتاگون از هکرها می خواهد که بیشتر به سیستم هایش نفوذ کنند و نواقص امنیتی را گزارش دهند.

پروژه هک پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، آنقدر موفقیت آمیز بوده است که این آژانس تصمیم دارد تا آن را با طرح های جدید، توسعه و گسترش دهد. پروژه هک پنتاگون شبیه به پروژه های پاداش نقدی باگ گوگل، توییتر و فیسبوک است که از هکر های کلاه سفید می خواهد آسیب پذیری های وب سایت ها و شبکه هایش را کشف کنند. این پروژه از تاریخ 18 ام آوریل تا 21 ام می سال 2016 اجرا شد و بیش از 70000 دلار پاداش به هکر ها تعلق گرفت. اجرای اولیه این پروژه تنها پنج سایت defense.gov،  dodlive.mil، dvidshub.net، myafn.net و  dimoc.mil را پوشش می داد. پنتاگون معتقد است که اگر پروژه هک پنتاگون گسترش یابد، منجر به رفع دیگر چالش های امنیتی وزارت دفاع آمریکا خواهد شد.

با شروع ماه بعدی میلادی یعنی کمتر از دو هفته ی آینده، یک فرآیند افشا کننده ی مشکلات امنیتی دیگر برای این آژانس توسعه می یابد. هر کسی می تواند بدون ترس از عکس العمل متقابل از سوی وزارت دفاع، نه تنها نقص های امنیتی وب سایت بلکه راه های نفوذ دیگر سیستم ها، شبکه ها و برنامه های کاربردی آن را گزارش دهد. این دپارتمان پروژه ی هک خود را به خاطر پوشش سرویس هایی که ارائه می دهد و همچنین ایجاد انگیزه برای پیمانکارانی که سیستم های آنها را تست می کنند، گسترش داده است.

شبکه ی پنتاگون سال گذشته چند بار مورد نفوذ قرار گرفت و حتی یک نمونه از هک ها منجر به قطع سیستم ایمیل این دپارتمان شد.

علاوه بر توسعه ی پروژه ی هک پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، مت کاتز، رئیس تیم هرزنامه وب گوگل را نیز برای کار در بخشی از سرویس های دفاع دیجیتال، استخدام کرده است. همه ی این موارد می تواند به بهبود امنیت دیجیتال کمک کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر