;
coinex

تعداد کاربران اسپاتیفای به مرز 100 میلیون نفر رسید

تعداد کاربران اسپاتیفای به مرز 100 میلیون نفر رسید

تعداد کاربران اسپاتیفای هم اکنون به مرز ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است، رقمی که تا به امروز در دنیا سرویس های استریم موسیقی به دست نیامده بود و حال می توانن
اسپاتیفای را سرمدار سرویس های استریمینگ آهنگ دانست.

این رقم، اسپاتیفای را به رهبر سرویس های استریم موسیقی تبدیل کرد و علاوه بر آن، 30 میلیون از کاربران این سرویس نیز از اشتراک ماهیانه این سرویس استفاده می کنند. این رقم که نخستین بار توسط رویترز گزارش شد، بسیار با اهمیت است زیرا این امر بدلیل مدل رایگان این شرکت بوده و همین موضوع کاربران را ترغیب به استفاده از این سرویس می کند و در نهایت نیز، ترغیب کاربران به پرداخت مبلغی تحت عنوان اشتراک ماهیانه، کار ساده تری برای این سرویس استریم موسیقی خواهد بود.

این خبر می تواند برای اسپاتیفای این موضوع را خاطر نشان کند که برخلاف درآمد هنگفتی که رقبای بزرگ دیگر این کمپانی از این صنعت دریافت می کنند اما این شرکت همچنان بزرگ ترین سرویس استریم موسیقی جهان باقی خواهد ماند. به جز رقبای نسبتا کوچکی که اسپاتیفای با آن ها در حال رقابت است (مثل Rhapsody و Deezer)، اسپاتیفای با غول های بزرگی که به این حوزه وارد شده اند مثل اپل و گوگل و حتی آمازونی که گفته  می شود در حال کار بر روی سرویس استریم موسیقی خودش است نیز رقابت می کند.

جاو داوسون (یک تحلیلگر تکنولوژی از شرکت Jackdaw Reasearch) خاطر نشان می کند که رشد اسپاتیفای از زمان معرفی اپل میوزیک شتاب گرفته و این رشد به خصوص در درآمد این شرکت نیز تاثیر بسزایی داشته است.

جاو داوسون (یک تحلیلگر تکنولوژی از شرکت Jackdaw Reasearch) خاطر نشان می کند که رشد اسپاتیفای از زمان معرفی اپل میوزیک شتاب گرفته و این رشد به خصوص در درآمد این شرکت نیز تاثیر بسزایی داشته است. داوسون در یک مطلب این گونه نوشت که از زمان شروع به کار اپل میوزیک در سال 2015، اگر رشد منطقی سالیانه اسپاتیفای را نیز در نظر بگیریم، به نظر می رسد اپل میوزیک به این رشد شتاب بیشتری داده است. علاوه بر این موارد، داوسون خاطر نشان کرد که صنعت استریم موسیقی به یک نقطه اوج رسیده و معرفی اپل میوزیک و رشد اسپاتیفای در این سال نیز اثباتی بر این مدعاست.

داوسون در یک مطلب این گونه نوشت که از زمان شروع به کار اپل میوزیک در سال 2015، اگر رشد منطقی سالیانه اسپاتیفای را نیز در نظر بگیریم، به نظر می رسد اپل میوزیک به این رشد شتاب بیشتری داده است. علاوه بر این موارد، داوسون خاطر نشان کرد که صنعت استریم موسیقی به یک نقطه اوج رسیده و معرفی اپل میوزیک و رشد اسپاتیفای در این سال نیز اثباتی بر این مدعاست.

گفته می شود که اسپاتیفای تقریبا تمامی درآمد خود را از طریق مشتریانی که حق اشتراک ماهیانه پرداخت می کنند، به دست می آورد و درآمد نشان دادن تبلیغات برای کاربران عادی این سرویس، تنها حدود 10 درصد از مجموع درآمدهای این شرکت را تشکیل می دهد و از آن جایی که اسپاتیفای موظف است که اکثر درآمد خود را به صنعت موسیقی پرداخت کند که به گفته داوسون رقم پرداختی آن ها بیش از 80 درصد از درآمدشان است، بنابراین دستیابی به سود برای این شرکت کمی دشوار است. اگر اسپاتیفای بتواند مشتریان بیشتری را ترغیب به استفاده از مدل اشتراک ماهیانه سرویس استریم موسیقی اش کند، می تواند این دشواری ها را راحت تر پشت سر بگذارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mashable


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر