;
coinex

کد هسته ای iOS 10 رمز گذاری نشده است

کمپانی اپل، کد هسته ای iOS 10 را عمدا رمز گذاری نکرده است.

کمپانی اپل، کد هسته ای iOS 10 را عمدا رمز گذاری نکرده است.

اپل به حفاظت سخت از مسائل امنیتی شهرت دارد؛ بنابراین شنیدن این خبر تعجب آور خواهد بود که بدانیم نسخه ی پیش نمایش iOS 10 که در WWDC معرفی شد، از هسته ی رمز گذاری شده برخوردار نیست. به گفته ی سخنگوی اپل، اعضای کوپرتینو این کار را عمدا انجام داده اند، چرا که با عدم رمز گذاری می توان “بدون به خطر انداختن امنیت، عملکرد سیستم عامل را تقویت کرد.”

هسته ی Kernel در واقع قلب سیستم عامل محسوب می شود و در iOS به عنوان شارژ امنیتی و مدیریت دسترسی به بخش های مختلف اپلیکیشن ها در آیفون و آیپد به شمار می رود. اپل در گذشته این بخش را تحت حفاظت های چند جانبه قرار می داد اما در حال حاضر که دسترسی نزدیک تر محققان امنیتی فراهم شده است، باگ ها با سرعت بیشتری شناسایی می شوند. یکی از متخصصان امنیت iOS، جاناتان زیارسکی به خبرنگار MIT Technology Review گفت: “باز گذاشتن سیستم عامل شرایطی را فراهم می کند که محققان دیگر نیز بتوانند باگ ها را پیدا کرده و آنها را گزارش کنند. این کار با فراهم کردن شرایطی که همه بتوانند برخی قسمت ها را مانند محققان پیشرفته و متخصص مشاهده کنند، امکان پذیر است.”

این وبسایت خبری خاطر نشان می کند که با این روش می توان از سوء استفاده های ناشی از نقص ها و باز کردن قفل دستگاه ها توسط آژانس های اجرای قانون جلوگیری کرد. سازمان FBI قبلا در پرونده ی سن برناردینو موفق شده بود قفل آیفون متهم را باز کند.

به این ترتیب، اگر چشم های بیشتری به دنبال باگ ها باشد، کشف و رفع ایراد آنها نیز زودتر انجام خواهد شد. این مساله برای ما کاربران به منزله ی امنیت بیشتر و عملکرد روان تر دستگاه هاست.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر