;
coinex

کشف نوع جدیدی از تروجان امنیتی اندروید

 محققان یک نوع جدید تروجان امنیتی اندرویدی به نام Godless را کشف کرده اند که 90 درصد از دستگاه های اندروید را تهدید می کند.

محققان یک نوع جدید تروجان امنیتی اندرویدی به نام Godless را کشف کرده اند که 90 درصد از دستگاه های اندروید را تهدید می کند.

گوگل در تلاش است تا با پچ های امنیتی ماهانه، پلت فرم اندروید خود را ایمن سازد. این تلاش امنیت بالای دستگاه اندرویدی شما را تضمین می کند، با این حال به نظر می رسد که لغزش هایی وجود دارد، همانطور که اشاره کردیم نوع جدید تروجان امنیتی اندرویدی به نام Godless توسط محققانی از سایت ترند میکرو گزارش شده است.

گفته می شود که این بدافزار اندرویدی قادر به دانلود و نصب اپلیکیشن های ناخواسته بر روی دستگاه های موبایل است و همه ی این موارد به خوبی از راه دور کنترل می شود. بنا به گفته ی سایت ترند میکرو، با امتیاز روت، این بدافزار می تواند از راه دور اینکه کدام اپلیکیشن دانلود شود را کنترل کرده و سپس بی سر و صدا آن را بر روی دستگاه های موبایل نصب کند. این می تواند کاربران را متحمل دریافت تبلیغات ناخواسته کند. حتی بدتر از این، می تواند باعث نصب برنامه های جاسوسی بر روی دستگاه ها شود.

خوشبختانه به نظر می رسد که این نوع جدید تروجان امنیتی اندرویدی ، فقط دستگاه هایی که نسخه ی اندروید 5.1 لالی پاپ و یا نسخه های قدیمی تر را در حال اجرا دارند، تهدید می کند. این به این معنی است که اگر اندروید 6 مارشمالو دارید، در امان هستید. با این حال با توجه به اینکه آمار و ارقام توزیع اندروید، نشان می دهد که هنوز تعداد دستگاه هایی که اندروید مارشمالو را اجرا می کنند، کم است، می توان گفت در واقع تعداد زیادی از دستگاه های اندرویدی تهدید توسط این بدافزار تهدید می شوند.

سایت ترند میکرو اشاره می کند که  برنامه های مخرب مربوط به این تهدید، در اپ استورهای اندروید از جمله گوگل پلی دیده می شوند و بیش از 850000 دستگاه در سراسر جهان تحت تاثیر آن هستند. بنابراین زمانی که برنامه ای را دانلود می کنید، از شرکت سازنده ی آن مطمئن باشید و آن را بررسی کنید، شاید دیگر کاربران هشداری به عنوان کامنت زیر آن قرار داده باشند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر