;
coinex

افزودن پشتیبانی از تصاویر RAW به OS X

اپل پشتیبانی از تصاویر RAW به سیستم عامل OS X خود افزود.

اپل پشتیبانی از تصاویر RAW به سیستم عامل OS X خود افزود.

برای عکاسان حرفه ای، تصاویر خام RAW تقریبا همواره به عنوان روش عملیاتی استاندارد کارشان محسوب می شود و معمولا مایل هستند که بر روی این تصاویر کار کنند. کسانی که حرفه ای نیستند نیز، به این دلیل با تصاویر در فرمت RAW مواجه می شوند که عکس های آنها توسط موتور پردازش تصویر دوربین پردازش نشده و این به این معنی که تصویر گرفته شده، فشرده و یا فیلتر شده نیست و لازم است با نرم افزار های مخصوص آن را پردازش کنند.

نتیجه نهایی این است، که فرمت تصویر “خام” برای عکاسان کنترل بیشتری در پردازش فراهم می کند. در حال حاضر به طور معمول عکاسان مجبور به تکیه بر برنامه های شخص ثالث مانند نرم افزار “ادوبی لایت روم” برای ویرایش این نوع عکس ها، هستند، اما اپل به تازگی به روز رسانی منتشر کرده است که طی آن، پشتیبانی از فرمت خام RAW را برای OS X به ارمغان می آورد.

این بدان معنی است که تصاویر RAW گرفته شده توسط دوربین می تواند به صورت بومی در OS X، پردازش شود. با این وجود بدون نیاز به نصب نرام افزار ادوبی لایت روم، امکان ویرایش برای کاربران فراهم می شود. با توجه به وب سایت اپل، این پشتیبانی شامل دوربین های DSLRs ،Canon EOS-1D X Mark II ، Canon EOS 80D، Canon EOS Rebel T6 / 1300D / Kiss X80 ،Canon PowerShot G7 X Mark II ، Olympus PEN-F ،Panasonic LUMIX DMC-GF8 ،Panasonic LUMIX DMC-GX7 Mark II / GX80 / GX85، Panasonic LUMIX DMC-ZS100 / TZ100 / TX1 و Sony Cyber-shot DSC-RX10 III می شود

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر